PAMplus-artikkeli - 17.12.2014 klo 13.54

Jako- ja lahjatavaroiden tilauspaikka uudistuu vuoden alussa

PAMin verkkokauppa uudistuu alkuvuodesta. Uudessa verkkokaupassa on omat osionsa ammattiosastojen ja jäsenten tilauksille.

PAMin verkkokauppaa on syksyn aikana uudistettu urakalla. Ammattiosastojen tuotetilauksille on avattu Osastopuoti ja muulle PAMin jäsenistölle toimii PAM-puoti.

Uudesta verkkokaupasta löytyvät uudistetut kotimaiset jako- ja lahjatavaratuotteet sekä kaikki PAMin tilattavat julkaisut, esim. työehtosopimukset. Uudistunut verkkokauppa avautuu yksittäisten jäsenten ja ammattiosastojen käyttöön 7.1.2015.

Osastopuoti

Ammattiosastojen tuotetilauksille on avattu Osastopuoti. Jokaiselle ammattiosastolle annetaan yksi tunnus, jonka avulla ammattiosastot voivat tilata osastolleen jakotavaraa, lahjatavaroita sekä PAMin tilattavia julkaisuja käyttöönsä Osastopuodista 7.1.2015 alkaen.

Jokaisen ammattiosaston saama tunnus on ammattiosastokohtainen ja sen käyttöoikeudet on tarkoitettu ammattiosaston johtokunnan virallista käyttöä varten. Käytännössä ammattiosasto voi esim. tilata muistamislahjoja tai esitteitä uusien jäsenten tilaisuuksia varten.

Luottamushenkilöt voivat tilata esim. jäsenhankintaan tarkoitettuja julkaisuja jatkossa vielä suoraan omasta aluetoimistostaan.

Jäsenten PAM-puoti

PAMilla on käytössä jatkossa myös PAM-puoti, joka on tarkoitettu yksittäisten jäsenten ja muiden henkilöiden tilauksille.

PAM-puoti on avoin, mutta uutena ominaisuutena on, että jäsenet voivat halutessaan rekisteröityä kaupan asiakkaiksi omalla jäsennumerollaan ja tämän jälkeen saamansa sähköpostivahvistuksen mukana tulevan salasanan avulla kirjautua kauppaan. Kirjautumisen jälkeen jäsenen on mahdollista tilata maksuttomia jäsenetutuotteita, kuten oman alansa työehtosopimuksen ja työaikakalenterin.

Jos yksittäiset jäsenet haluavat tilata isompia määriä esitteitä tms., voidaan jäsenelle tilata niitä suoraan aluetoimistoista tai PAMin postituksesta.

Jäsenten tekemä jäsenhankinta kerryttää jatkossa pisteitä

Uutena ominaisuutena jäsenten verkkokaupassa on pisteiden kertyminen jokaisesta hankitusta jäsenestä. Pisteillä voi hankkia palkintoja verkkokaupasta. Mitä enemmän pisteitä jäsen hankkii, sitä paremman palkinnon voi hän lunastaa. Pisteissä 100 pistettä vastaa 10 euroa. Tuotteita voi myös ostaa pisteiden ja rahan yhdistelmällä. Uudistuksessa yhdenmukaistimme jäsenhankinnan palkitsemista. Jatkossa kaikki jäsenet, luottamushenkilöt mukaan lukien palkitaan samalla tavoin jäsenhankinnasta.

- Hankkimalla yhden opiskelijajäsenen, saa hankkija tililleen 50 pistettä.

- Normaalista jäsenestä taas saa 100 pistettä.

Jos jäsenhankkija onnistuu saamaan kokoon yhteensä 1100 pistettä 6 kuukauden aikana, on hän oikeutettu 1000 bonuspisteeseen. Nämä 1000 bonuspistettä voi saada kerran 6 kuukauden aikana. Bonuspisteisiin oikeuttavat 1100 pistettä voivat muodostua esim. 11 varsinaisesta jäsenestä, 22 opiskelijajäsenestä tai niiden yhdistelmästä. Jäsenhankintapisteitä kertyy toki tämänkin rajan jälkeen. Saadut pisteet ovat käytettävissä 12 kuukauden ajan. Pisteiden hankkijalle lähtee automaattisesti 1 kuukausi ennen pisteiden vanhenemista viesti, jossa asiasta muistutetaan. Pistejärjestelmän piirissä ei ole PAMin, PAMin työttömyyskassan tai ammattiosastojen palkattu henkilökunta. Jäsenen tulee ilmoittaa verottajalle saamistaan pisteistä, jos vuoden aikana pisteiden rahallinen arvo ylittää 100 euroa.

Molempien puotien pääkäyttäjä tulee olemaan PAMin viestinnän uusi assistentti Tiina Skogberg (31.12.2014 alkaen Jani Ryhäsen vuorotteluvapaan sijainen). Uutta järjestelmää on tarkoitus testailla joulukuun viimeiset viikot, jotta käyttö olisi sujuvaa heti 7.1.2015 alusta. Tiina Skogbergin yhteystiedot ovat tiina.skogberg@pam.fi / 020 774 2217.