PAMplus-artikkeli - 04.03.2015 klo 12.51

Ammattiosastojen käsiteltävä sääntömuutokset tämän kevään kevätkokouksessa

Sääntömuutokset on käsiteltävä tämän kevään kevätkokouksessa. Jos muutokset on jo käsitelty, on siitä tehtävä ilmoitus liittokaistassa.

Sääntöjen mukainen kevätkokouskausi on alkanut, ja ammattiosastonne on käsiteltävä sääntömuutokset tämän kevään kevätkokouksessa. Mikäli osastonne on jo käsitellyt sääntömuutokset syyskokouksessa, tehkää ilmoitus liittokaistassa ja toimittakaa asiakirjatunnus liiton yhteyshenkilölle (karoliina.rauhala@pam.fi).

Kevätkokous

Muistattehan, että kevätkokouksesta on ilmoitettava osaston jäsenille vähintään 14 päivää ennen kokouksen pitämistä siten, että jokaisella jäsenellä on mahdollisuus saada tieto kokouksesta. Kokouskutsussa tulee myös ilmoittaa sääntömuutoksista. Säännöt hyväksytään kokouksessa 2/3 enemmistöllä.

Sääntöjen hyväksyminen liittokaistassa

Kun sääntömuutokset on hyväksytty osaston kevätkokouksessa, ne tulee käydä hyväksymässä PRH:n sähköisessä palvelussa, liittokaistassa.

Käytännössä ammattiosaston puheenjohtaja käy antamassa liittokaistassa ammattiosaston osoitetiedot, hyväksyy säännöt ja ilmoittaa vähintään sääntömääräiset nimenkirjoittajat. Ilmoitus allekirjoitetaan puheenjohtajan henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella (ei siis ammattiosaston, tai kenenkään muun pankkitunnuksilla). Mikäli ilmoituksen yhteydessä vaihdetaan myös nimenkirjoittajat, allekirjoittaa uusi puheenjohtaja säännöt.

Ilmoitus liittoon

Allekirjoituksen jälkeen puheenjohtaja laittaa asiakirjatunnuksen liiton yhteyshenkilölle Karoliina Rauhalalle (karoliina.rauhala@pam.fi), joka tarkistaa lomakkeen ja hoitaa maksun ammattiosaston puolesta. Sähköpostiin tulee kirjoittaa asiakirjatunnus ja jos osaston nimi, kotikunta ja/tai nimenkirjoittajat on muuttunut.

Maksu on PRH:n käsittelyn edellytys

Viimeinen maksupäivä on 8.5.2015, jolloin viestin tulee olla perillä liitossa Karoliina Rauhalalla edellisenä päivänä 7.5.2015. Ilmoitus rekisteröidään PRH:ssa kahden viikon kuluttua maksusta. Mikäli ammattiosaston puheenjohtaja ei ole hoitanut sääntöjen hyväksymistä määräaikaan mennessä, tulee ammattiosaston itse maksaa sääntömuutos.