PAMplus-artikkeli - 13.04.2016 klo 08.55

Kilpailukykysopimuksen mukaiset soveltamisneuvottelut käynnistyvät

PAMin sopimusalatoimikunnat kokoontuvat tämän viikon aikana ja käsittelevät kilpailukykysopimukseen liittyviä asioita.

Kilpailukykysopimuksen mukaiset soveltamisneuvottelut käynnistyvät PAMissa. PAMin edustajat ovat tähän mennessä tavanneet vähintään kerran kaikki suurimmat työnantajaliitot, kertoo edunvalvontajohtaja Jaana Ylitalo.

- Tapaamiset ovat sujuneet rakentavassa hengessä, hän kuvaa.

Seuraavaksi sovitaan varsinaisia neuvotteluaikoja sekä kokoonnutaan erilaisissa työryhmissä. PAMin hallitus kokoontuu ensi viikon tiistaina 19.4. ja evästää neuvottelijoita neuvottelusisällöistä. Neuvottelujen etenemistä voi seurata PAMin nettisivuilta.

PAMin puheenjohtaja Ann Selin kiertää huhti-toukokuussa eri paikkakunnilla tapaamassa liiton jäseniä sekä keskustelemassa neuvottelutilanteesta ja kilpailukykysopimuksen vaikutuksista palvelualoilla. Maanantaina 18.4. Selin on jäsenten tavattavissa hotelli Vantaalla (os. Hertaksentie 2) kello 18.00 alkaen. Torstaina 21.4. Selin on pamilaisten tavattavissa Turussa kello 17 alkaen Blu Marina Palace -hotellissa (os. Linnankatu 32). Tietoa muista aluetilaisuuksista kerrotaan aikataulujen ja paikkojen tarkentuessa.

PAM aloittaa neuvottelut tiukoilla vaatimuksilla
Kysymyksiä ja vastauksia kilpailukykysopimuksesta