PAMplus-artikkeli - 04.03.2015 klo 10.07

Opas erimielisyyksien käsittelyyn työpaikoilla

Oppaassa käydään läpi mm. luottamusmiehen rooli ja tehtävät erimielisyystilanteissa, vinkkejä erimielisyyksien käsittelyyn, riidan ratkaiseminen oikeusteitse sekä erimielisyysmuistion täyttäminen.

PAM ja Kaupan liitto ovat julkaisseet oppaan erimielisyyksien hoitoon työpaikalla. Siitä voi olla hyötyä kaupan alan lisäksi myös muilla aloilla. Oppaassa käydään läpi mm. luottamusmiehen rooli ja tehtävät erimielisyystilanteissa, vinkkejä erimielisyyksien käsittelyyn, riidan ratkaiseminen oikeusteitse sekä erimielisyysmuistion täyttäminen.

Oppaan tarkoituksena on antaa käytännön keinoja erimielisyyksien ja epäselvyyksien selvittämiseen työpaikoilla. Oppaan tavoitteena on, että suurin osa erimielisyyksistä voitaisiin ratkaista esimiehen ja työntekijän välillä työpaikalla kommunikoinnin keinoin.

Opas erimielisyyksien käsittelyyn työpaikoilla (pdf)