PAMplus-artikkeli - 29.10.2015 klo 11.00

PAMin hallitus esittää ammattiosastoille: Liittykää SASKin kannatusjäseniksi

Maan hallituksen leikkaukset kohdistuvat myös SASKiin, jossa on aloitettu yt-neuvottelut. PAMin hallitus pitää SASKin tekemää solidaarisuustyötä erittäin tärkeänä ja merkityksellisenä. Siksi se esittääkin PAMin ammattiosastoille, että ne liittyisivät SASKin kannatusjäseniksi.

Sipilän hallituksen päätös leikata kehitysyhteistyömäärärahoista yli 40 prosenttia kohdistuu myös Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskus SASKiin. Tämän johdosta SASKissa on aloitettu yt-neuvottelut, joissa henkilöstön vähentämistarve on enimmillään yhdeksän henkilöä.

PAMin hallitus pitää SASKin tekemää solidaarisuustyötä erittäin tärkeänä ja merkityksellisenä. Tämän vuoksi se esittääkin PAMin ammattiosastoille, että ne liittyisivät SASKin kannatusjäseniksi. Kannatusjäsenmaksu ammattiosastolta tai paikallisyhdistykseltä on 50 senttiä osaston maksavaa jäsentä kohden vuodessa.

SASK on ay-liikkeen kehitysyhteistyöjärjestö. Sillä on kymmeniä kehitysyhteistyöhankkeita Aasiassa, Afrikassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Hankkeiden tavoitteena on lopettaa työvoiman halpamyynti sekä taata työntekijöille turvalliset ja inhimilliset työolot.

Lisätietoa kannatusjäsenyydestä ja hakemus kannatusjäseneksi SASKin sivuilla

Lue Pam-lehden juttu SASKin työstä ja kannatusjäsenyydestä