Työelämä - 06.09.2021 klo 10.00

Pikalinja auki - tukea ja neuvoja pikaruokaravintoloiden työoloihin tarjolla

PAMin pikaruoka-alan työntekijöille tarkoitetulla Pikalinjalla voi saada tukea omalla työpaikalla kohdattuihin ongelmiin, PAMin järjestöpäällikkö Heidi Lehikoinen kertoo.

Pikaruokaravintoloissa paljastuneet epäkohdat vaativat korjausta. PAM tarjoaa alalla työskenteleville työntekijöille kanavan, jonne yhteyttä ottamalla voi saada tukea työpaikalla kohdattuihin ongelmiin.

Avattuun Pikalinjaan voi kertoa tiedot omassa työsuhteessaan esiintyvistä ongelmista esimerkiksi palkoissa ja työvuoroissa, huomiot puutteellisesta työturvallisuudesta tai työhyvinvoinnista sekä kertoa työntekijöiden kohtelusta.

Pikaruoka-alaa leimaa pilkkoutunut yritysrakenne ja toimipaikkojen hajanaisuus, vuokratyö sekä se, että usein alalla työskentelevä nuori on ensimmäisessä työpaikassaan.

”Haluamme palvelulla tarjota kaikille mahdollisuuden pyytää neuvoja matalalla kynnyksellä. Pikaruoka-alalta paljastuneet tapaukset kertovat karua tarinaa työelämän nurjasta puolesta sekä erityisesti nuoriin työntekijöihin kohdistuvasta piittaamattomuudesta ja hyväksikäytöstä. Näin ei voi jatkua. Pikalinjan kautta tarjoamme työntekijöille tukea ja mahdollisuuden korjata paljastuneita epäkohtia", kertoo PAMin järjestöpäällikkö Heidi Lehikoinen.

PAM tarjoaa Pikalinjan kautta henkilökohtaista palvelua kaikille sitä pyytäville riippumatta siitä, onko ammattiliiton jäsen tai ei.

Pikalinja palvelee - soita tai lähetä viesti

Voit soittaa arkisin kello 9-20 tai laittaa viestiä ympäri vuorokauden ja kertoa omasta tilanteestasi.

Puhelinpalvelu ma–pe

Moniin kysymyksiin löydät  vastauksia verkkosivuiltamme

Esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin sekä jäsenetuihin liittyvät asiat

Esimerkiksi palkkaan, työaikoihin, lomiin ja irtisanomisiin liittyvät asiat

Ärenden som bland annat hänför sig till medlemskapet, medlemsavgifter samt medlemsförmåner och frågor som bland annat hänför sig till lön, arbetstider, semester och uppsägning.

Matters concerning among others your membership, membership fees and benefits

Questions you have about salary, working hours, holiday and dismissal etc.

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle