Uutinen - 20.11.2018 klo 12.00
Valtuusto

Sirpa Laakso PAMin valtuustolle: Sipilän hallitus ei ole nauttinut luottamustamme

Palvelualojen ammattiliitto PAMin valtuuston puheenjohtaja Sirpa Laakso suomii Sipilän hallitusta työelämäheikennyksistä ja kannustaa liiton jäseniä aktiivisuuteen vaaleissa: pamilaisia tarvitaan puolustamaan pienipalkkaisten asemaa yhteiskunnassa.

PAMin valtuuston nelivuotiskausi on päättymässä ja parhaillaan Petäyksessä on käynnissä kuluneen liittokokouskauden viimeinen valtuuston kokous.

Ensi kesäkuussa järjestettävässä 3 päivää kestävässä kokouksessa PAMille valitaan uusi valtuusto ja liitto saa myös uuden puheenjohtajan.

PAMin valtuustossa puhetta viimeiset neljä vuotta johtanut Osuuskauppa Hämeenmaan alueluottamusmies Sirpa Laakso ei säästellyt avauspuheenvuorossaan sanoja ja kritiikkiä Sipilän hallitusta kohtaan.

”Viime vuosien aikana ammattiyhdistysliikettä on yritetty viedä kuin kuoriämpäriä. On kiristetty ja uhkailtu, milloin pakkolaeilla ja irtisanomissuojan heikentämisellä. Tämä hallitus ei ole nauttinut luottamustamme”, Laakso totesi ja jatkoi:

”Ammattiyhdistysliikkeelle ja PAMille jää vielä paljon työtä tehtäväksi. Sen on tämän maan hallitus toimillaan näyttänyt. Työnantajapuoli tiivistää rivejään ja tekee kaikkensa, etteivät työntekijät kuuluisi ammattiliittoihin. Tälle on pistettävä stoppi ja siksikin meitä pamilaisia tarvitaan puolustamaan pienipalkkaisia ja heikompiosaisia.”

Laakso vetoaa kaikkiin pamilaisiin ottamaan vastuuta ammattiliitosta ja lähtemään ehdokkaaksi PAMin liittokokousvaaleihin, jotka järjestetään ensi keväänä.

”Toivon, että mahdollisimman moni lähtee ehdolle liittokokousvaaliin ja, että saisimme äänestysinnokkuutta kasvamaan. Sen lisäksi toivon paljon palvelualojen työntekijöitä ja liiton jäseniä eduskuntavaaliehdokkaaksi, jotta eduskuntaan voidaan kevään vaaleissa valita tolkun ihmisiä ajamaan palkansaajien etuja”, Laakso totesi.

PAMin valtuusto kokoontuu parhaillaan Hattulassa sääntömääräiseen syyskokoukseen. Kokouksessa päätetään muun muassa talous- ja toimintasuunnitelmasta vuodelle 2019 sekä vahvistetaan liiton jäsenmaksu vuodelle 2019.