Työehtosopimus - 29.03.2019 klo 08.55

Sisälogistiikkayhtiö Transvalin työntekijöistä osa siirtyy kaupan alan työehtosopimuksen piiriin

Kuva: Getttyimages.

Transval siirtyy noudattamaan muun muassa kaupan alan työehtosopimusta 1.11.2019. Siirto koskettaa osaa yrityksen 4 600 varasto- ja logistiikka-alan työntekijästä.

Työehtosopimuksen vaihdoksen taustalla on sisälogistiikkayhtiöiden Flexon ja Transvalin yhdistyminen 1.4.2019 alkaen.
Yhdistymisen jälkeen uudessa Transvalissa työskentelee noin 4 600 logistiikka-alan työntekijää. Transval on Postin omistama tytäryhtiö, ja työehtosopimus Posti ja logistiikka-alan unioni PAU:n kanssa umpeutuu 31.10.2019.

Yhdistynyt varasto- ja logistiikka-alan yritys siirtyy marraskuun alusta noudattamaan muun muassa Palvelualojen ammattiliiton ja Kaupan liiton neuvottelemaa kaupan työehtosopimusta. Transval on jo ennestään Kaupan liiton jäsenyritys. Näin ollen osa työntekijöistä siirtyy kaupan alan työehtojen piiriin.

Kenenkään työntekijän sopimuspalkkaa ei lasketa.

Asiasta uutisoi Posti ja logistiikka-alan unioni PAU.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat