Yhteistoiminta - 12.02.2020 klo 17.45

Sodexo Oy aloitti mittavat yt-neuvottelut

Kuva: Jouni Porsanger

Yt-neuvottelujen piirissä on noin 1700 henkilöä. Ne voivat johtaa 150 henkilön irtisanomiseen, lomauttamiseen ja osa-aikaistamiseen.

Ravintola-, kiinteistö- ja aulapalveluja tarjoava Sodexo Oy aloitti mittavat yt-neuvottelut tänään 12.2. Niiden taustalla on taloudelliset ja tuotannolliset syyt, jotka johtuvat yrityksen odotuksia heikommasta tuloskehityksestä.

Yhteistoimintaneuvotteluiden piirissä on yhteensä noin 1700 henkilöä, ja ne koskettavat matkailu- ja ravintola-alan työntekijöitä ja -esimiehiä, kiinteistöpalvelualan työntekijöitä ja ylempiä toimihenkilöitä. Yt-neuvottelut koskevat Sodexon koko Corporate- ja Healthcare & Education -segmenttien henkilöstöä eli sekä yrityspuolen että koulutus- ja terveydenhuollon puolen asiakkaiden henkilöstöä lukuun ottamatta Transport-yksikön henkilöstöä.

Sodexo Oy:n alustavan arvion mukaan yt-neuvottelut voivat johtaa yhteensä 150 henkilön irtisanomiseen, lomauttamiseen ja osa-aikaistamiseen. Työsuhteen ehtoihin ja tehtävänkuviin voi tulla myös muutoksia.

Neuvotteluissa noudatetaan kuuden viikon neuvotteluaikaa ja niiden odotetaan päättyvän ennen maaliskuun loppua.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat