Työehtosopimusneuvottelut - 13.03.2022 klo 17.00

Sovintoehdotus annettu kiinteistöpalvelualan työriidassa, vastaukset maanantaina iltapäivällä

PAMin ja Kiinteistötyönantajien välillä käytiin helmikuun ajan neuvotteluja siivoojien ja kiinteistönhoitajien työehtosopimuksesta ilman tulosta. Valtakunnansovittelija on sovitellut työriitaa perjantaista 4.3 lähtien.

Valtakunnansovittelija on sunnuntaina antanut sovintoehdotuksen kiinteistöpalvelualan työehdoista lakon estämiseksi. Seuraavaksi sovintoehdotus käsitellään Palvelualojen ammattiliitto PAMin ja Kiinteistötyönantajat ry:n hallinnoissa. Sovintoehdotus joko hyväksytään tai hylätään PAMin hallituksessa maanantaina.

Viikonloppuna Palvelualojen ammattiliitto PAM on antanut lakkovaroituksen koko kiinteistöpalvelualaa koskevasta lakosta 28.–30.3. Tiistaina 15.3. uhkaa alkaa lakko 145 kohteessa, ellei sovintoehdotusta sitä ennen hyväksytä ja sopua siivoojien ja kiinteistönhoitajien työehtosopimuksesta siten synny.

Kiinteistöpalvelualalla on ollut perjantaista 4.3. lähtien kaikkea alan työtä koskeva ylityö- ja vuoronvaihtokielto.

Katso tarkemmat yhteystiedot

PAMin toimistot
Helsinki-Uusimaa avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-16. Muut toimistot maanantaisin. Muina aikoina ajanvarauksella.

030 100 630 klo 10-1H4

Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme