Tiedote - 03.10.2014 klo 14.00

PAMille uusi logo

PAMin uusi logo

Palvelualojen ammattiliitto PAM vaihtaa vuonna 2000 käyttöön otetun logonsa uuteen. Uudistuksen lähtökohtana oli saada liiton tunnus kuvastamaan paremmin PAMia. Uuden logon suunnitteli mainostoimisto Ilme.

PAMin jäsenistö osallistui logon suunnitteluun kertomalla näkemyksiään ja mielipiteitään eri tyyleistä ja vaihtoehdoista. Jäsenistö halusi logon viestivän vahvuudesta ja dynaamisuudesta, jonka pohjalta uusi logo syntyi. Logossa muotona oleva lippu ja punainen väri kuvastavatkin liikettä, yhteisöllisyyttä ja voimaa.

Tutkimusyritys InterQuest Oy selvitti mielipiteitä uudesta logosta. Kyselyyn vastasi 300 ihmistä, joista 12 prosenttia oli PAMin jäseniä. Vastaajista 87 prosenttia vastaajista suhtautui logoon joko positiivisesti tai neutraalisti. Vastaajien joukossa olleiden PAMin jäsenten suhtautuminen logoon oli vieläkin positiivisempi. Logo koettiin hyvin PAMille sopivaksi ja muun muassa selkeäksi, sopivan yksinkertaiseksi sekä dynaamiseksi.

Vanha logo siirtyy uuden logon tieltä asteittain vuoden 2014 loppuun mennessä.

Suunnittelutyöryhmään kuuluivat mainostoimisto Ilmeestä suunnittelujohtaja Markus Heinonen, yhteyspäällikkö Markus Lehto, AD Jarno Järvi ja copywriter Oskari Uusitalo sekä PAMista markkinointipäällikkö Tero Leponiemi ja markkinointisuunnittelija Hannele Pohjanpalo-Sampio.

Logo sekä graafiset ohjeet löytyvät osoitteesta: http://www.pam.fi/medialle.html

Katso logovideo tästä: http://youtu.be/_r04_ismIGA