Tiedote - 31.12.2015 klo 13.41

PAMin hallitus käsittelee valtuuston jäsenen puheita

PAMin valtuuston jäsen on julkisesti puhunut mm. poliittisesta väkivallasta. Liiton kanta on hyvin selkeä – kaikki väkivalta on tuomittavaa. Liiton hallitus käsittelee valtuutetun puheita tammikuussa.

PAMiin tullut kansalaispalaute osoittaa, että asia koetaan laajempana yhteiskunnallisena kysymyksenä. Myös useat PAMin hallituksen ja valtuuston jäsenet ovat kokeneet valtuutetun puheet ikävinä ja toivoneet, että asiaan puututaan. Vaikka sääntöjen perusteella liiton hallituksella tai valtuustolla ei ole mahdollisuutta kurinpidollisiin toimiin on asia kuitenkin esillä tammikuun hallituksen kokouksessa.

- Tuomitsemme kaiken väkivallan. Valtuutetun puheet eivät siis ole liiton linjan mukaisia. Käymme aiheesta perusteellisen keskustelun tammikuun hallituksen kokouksessa. Pohdimme silloin sekä tätä tapausta että laajemminkin sitä, kuinka voisimme osaltamme vaikuttaa suvaitsevaisuuden lisääntymiseen ja kaiken väkivallan ja sillä uhkaamisen ehkäisemiseen, kertoo PAMin puheenjohtaja Ann Selin.

PAMin hallituksen kokous on 26.1.2016. Valtuuston seuraava kokous on toukokuussa. Valtuustoon kuuluu 53 varsinaista jäsentä ja varajäseniä, jotka ovat pääsääntöisesti työpaikkojensa luottamushenkilöitä, joista kukaan ei ole työsuhteessa liittoon. Valtuusto kokoontuu kaksi kertaa vuodessa.