Tiedote - 27.09.2017 klo 14.55

Majoitus- ja ravitsemisalan vetovoima murenee alhaisilla palkoilla

Palvelualojen ammattiliitto PAMin Helsinki-Uusimaan alueen aluepäällikkö Johanna Sparf on huolissaan matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan-alan tulevaisuudesta pääkaupunkiseudulla. Alan matalat palkat merkitsevät riittämätöntä toimeentuloa. Maan hallitus jätti ravintoloiden anniskelun arvonlisäveron ennalleen. Liiton jäsenet pelkäävät, että se... Lue lisää →

Tiedote - 21.09.2017 klo 10.53

PAMin puheenjohtaja Ann Selin: Sopiminen lähtee luottamuksesta

Palvelualojen ammattiliitto PAMin puheenjohtaja Ann Selin linjasi PAMin tavoitteita alkaviin työehtosopimusneuvotteluihin. Hän pitää neuvottelujen lähtökohtana luottamuksen ilmapiirin saavuttamista. Lue lisää →

Tiedote - 19.09.2017 klo 13.50Alkoholipolitiikka

PAMin Selin: Alkoholilain uudistuksessa paljon hyvää – tärkeintä on turvallisuus

Eduskunnassa käydään tänään tiistaina lähetekeskustelu hallituksen esityksestä alkoholilain uudistamiseksi. Uudistus on herättänyt vilkasta keskustelua, jossa on puntaroitu niin kansanterveyttä kuin kaupan ja ravintola-alan uudistustarpeita. Palvelualojen ammattiliitto PAM pitää lakiesitystä oikeansuuntaisena. Lue lisää →

Tiedote - 01.09.2017 klo 08.05

PAMin selvitys: Myyjien lapset kärsivät

Palvelualojen ammattiliitto PAMin selvityksessä käy ilmi, että kauppojen aukioloaikojen vapauttamisen myötä 1.1.2016 alkaen myyjät viettävät vähemmän yhteistä aikaa lasten kanssa. Perheiden kokemusten mukaan myöskään kuntien lastenhoitopalvelut eivät kaikkialla seuraa työelämän kehitystä. Lue lisää →