Työehtosopimusneuvottelut - 15.01.2020 klo 16.19

Tiivistyvää ja syvenevää, kuvaavat vetäjät kaupan neuvotteluja

Kaupan työntekijöiden vähimmäistyöehtoja on nyt pohdittu viikon päivät. Kuva: Eeva Anundi

Neuvotteluissa kaupan työntekijöiden työehdoista syvennytään lähipäivinä käsittelemään osapuolten näkemyksiä pienemmissä työryhmissä.

"Kaupan tes-neuvottelut tiivistyvät ja syvenevät. Hihat kääritään työryhmissä, seuraava ison pöydän neuvottelu keskiviikkona 22.1.", kuvaili PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen päivän neuvottelurupeamaa keskiviikkona twitterissä. Kaupan liiton työmarkkinajohtaja Anna Lavikkala jakoi omassa twiitissään saman käsityksen.

Käytännössä kysymys on siitä, että molempien osapuolien neuvottelijoista koostuva paikallista sopimista ja luottamusmiesten asemaa käsittelevä työryhmä jatkaa työtään huomenna torstaina. Perjantaina taas kokoontuu työehtosopimuksen työaika-asioita käsittelevä työaikatyöryhmä.

Neuvotteluja kaupan esimiesten työehtosopimuksesta jatketaan maanantaina 20.1. Varsinaiset työehtosopimusneuvottelut jatkuvat keskiviikkona 22.1.

Huomenna torstaina myös PAMin hallitus käsittelee työehtosopimusneuvotteluja. Luottamusmiehistä ja muista aktiiveista koostuva kaupan sopimusalatoimikunta taas keskustelee näkymistä perjantaina 17.1.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat