Uutinen - 27.09.2018 klo 10.56
Yhteistoiminta

Tuko Logistics Oy:n liiketoiminta lakkaa yt-neuvottelujen tuloksena

Tuko on ollut merkittävä työllistäjä Keravalla ja sen lähialuilla. Kuva: Lehtikuva/Onni Ojala

Logistiikkayhtiö Tukon toiminnat ajetaan alas ja noin 170 työntekijän työsuhteet päättyvät ensi kevääseen mennessä.

Logistiikkayhtiö Tuko Logistics Oy käynnisti osuuskunnan henkilökuntaa koskevat yt-neuvottelut 6.8. Tuko kertoo nyt tiedotteessaan, että 24.9. päättyneiden yt-neuvottelujen aikana ei löydetty työpaikkoja turvaavia ratkaisuja. Neuvottelujen lopputuloksena on koko henkilöstön työsuhteiden päättyminen, mikä koskettaa noin 170:tä työntekijää.

Tukon alasajon vaikutukset eivät rajoitu ainoastaan yrityksen sisälle, vaan sillä on myös välillisiä vaikutuksia alihankkijoiden, kuljetusyhtiöden, tavarantoimittajien, kiinteistönhuollon palvelujen sekä ruokapalvelujen toimintoihin.

Tuko Logistics Oy:n pääluottamusmies Kim Savolainen pitää tilannetta harmillisena sekä työntekijöiden että alueen työpaikkatoiminnan näkökulmasta, sillä Tuko on ollut merkittävä työllistäjä Keravalla ja sen lähikunnissa.

”Eniten kannan huolta ikääntyvien jaksamisesta ja taloudellisesta tilanteesta. Nuorilla on jo nyt erilaisia suunnitelmia työllistymisen ja uudelleenkouluttamisen osalta, mutta suurin pelko on siitä, miten ikääntyvät, ei vielä eläkeiässä olevat työntekijät pärjäävät”, Savolainen kertoo.

Tuko Logistics Oy:n toimintojen alasajon syynä on yrityksen toiminnan hiljentyminen markkinamuutosten seurauksena.

Lue lisää: Tukossa toimintojen alasajoon liittyvät yt-neuvottelut