Työehtosopimusneuvottelut - 13.03.2020 klo 15.52

Tunnelmat kiristyvät neuvottelupöydissä

gettyimages.fi

PAMin neuvottelut työnantajaliitto Paltan kanssa jumittavat kaikissa pöydissä.

Aamupäivällä PAMin ja Paltan neuvottelijat kokoontuivat palastelemaan asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan toimihenkilöiden ja työntekijöiden työ- ja palkkaehtoja.

”Sopimuksen tekstit alkavat olla viittä vaille valmiina, mutta palkankorotuksen rakenteesta on edelleen erimielisyyttä”, selvitti PAMin neuvontapäällikkö Juha Ojala.

Iltapäivällä käydyissä bingoalan, kuvanvalmistamoiden sekä kotitalouskonehuollon, kodintekniikkahuollon ja palveluautomaattialan neuvotteluissa käsittelyssä oli puolestaan työnantajan heikennysesitys.

”Työnantajalle mikään ei näytä riittävän”, harmitteli sopimusasiantuntija Jarkko Viitanen neuvottelutilannetta.

”Suurin este sopimukseen pääsemiselle on tällä hetkellä kiky-kompensaatio ja sen laskenta”, taustoittivat sopimusasiantuntijat Marko Lindfors ja Tarja Pajuniemi.

Kaikkien näiden alojen sopimukset päättyivät helmikuun lopussa ja neuvottelut jatkuvat tiistaina 17. maaliskuuta. Kaiken kaikkiaan PAMin ja Paltan välillä on avoimena tällä hetkellä 10 työehtosopimusta, joiden sopimuskausi on jo päättynyt. Vanhojen sopimusten työehtoja noudatetaan, kunnes uusi sopimus astuu voimaan.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat