Työttömyyskassa - 22.06.2020 klo 14.40

Työttömyyskassaan tulleiden hakemusten määrä väheni vain hiukan

Kuva: Gettyimages

Viime viikolla Palvelualojen työttömyyskassaan tuli hiukan vähemmän hakemuksia kuin aikaisemmilla viikoilla. Hakemustulvaa on saatu purettua, mutta käsittelyajat ovat edelleen pitkiä.

Viime viikon aikana työttömyyskassaan tuli 1 298 ensimmäistä hakemusta. Ensimmäinen hakemus tarkoittaa hakemusta, jolla ansiopäivärahaa haetaan ensimmäistä kertaa tai yli 6 kuukauden tauon jälkeen.

Viikon aikana työttömyyskassassa käsiteltiin 1 893 ensimmäistä hakemusta. Käsittelyaika on tällä hetkellä 48 työpäivää. Pitkä käsittelyaika johtuu siitä, että käsittelyssä on edelleen paljon ensimmäisiä hakemuksia, joiden käsittely vie huomattavasti enemmän aikaa kuin jatkohakemusten käsittely. Viime viikolla kassan palvelulinjoille tuli 6 085 puhelua, joista 647 puheluun pystyttiin vastaamaan.

Päivärahaa hakevien kannattaa ensisijaisesti yrittää etsiä tietoa työttömyyskassan sivuilta ja omaa hakemustaan koskevaa tietoa kassan verkkopalvelusta.

Julkaisemme joka viikko edellisen viikon aikana saapuneiden ja käsiteltyjen hakemusten määrät. Kerromme myös, minkä verran jäsenten puheluihin vastattiin ja mikä on sen hetkinen hakemusten käsittelyaika. Keräämme tiedot yhteen paikkaan, josta on helppo seurata tilanteen kehittymistä. Katso lisätietoa täältä.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat