Yhteiskunta - 11.06.2021 klo 13.31

Uudenmaan ravintolarajoituksiin muutoksia

Kuva: iStockphoto

Valtioneuvosto muutti perjantaina asetusta ravitsemisliikkeiden rajoituksista. Uudellamaalla ravintoloiden aukioloaikoja ja anniskeluoikeutta pidennetään jo tänään perjantaina.

Valtioneuvosto muutti perjantaina asetusta, jolla on rajoitettu ravitsemisliikkeiden toimintaa koronapandemian aikana. Merkittävin muutos on, että Uudenmaan maakunta siirtyy kiihtymisvaiheen kevyempiin rajoituksiin. Muutos astuu voimaan jo perjantaina 11.6. klo 18.

Uudellamaalla anniskelu on jatkossa sallittua klo 7-22 ja ravitsemisliikkeet saavat olla avoinna klo 5-23. Voit lukea lisää ravintolarajoituksista eri maakuntien alueella sosiaali- ja terveysministeriön tiedotteesta.

”Olen iloinen, että Uudellamaalla on päästy rajoitustoimien osalta parempaan tilanteeseen. Alueella on paljon palvelualojen työpaikkoja ja yrityksiä. Toki ravintolatoimintaa yhä säädellään koronan vuoksi, mutta huomattavasti aikaisempaa kevyemmin. Valtioneuvoston päätöksellä yhä useammalla jäsenellämme on mahdollisuus palata töihin, kun aukiolo- ja anniskeluaika pitenee”, PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen kommentoi muuttuneita ravintolarajoituksia.

PAMin yhteiskuntasuhteiden vastaava Mikko Laakkonen pitää muutosta Uudellamaalla ravintoloille ja baareille merkittävänä. Laakkosen mukaan PAM on korostanut koko pandemian ajan, että koronatilanteen helpottaessa ravintola-alan rajoituksia on purettava ripeästi. Nyt hallitus ottaa perjantain päätöksillään askeleita oikeaan suuntaan.

”PAM on pyrkinyt vaikuttamaan, jotta ravintola-alan hätä kuultaisiin päättävissä pöydissä. Vaikuttaa siltä, että huoleen on tartuttu, vaikka muutokset ravintolarajoituksiin olisivat voineet tulla aikaisemminkin. Suunta on kuitenkin nyt oikea kohti tulevaa kesää”, Laakkonen sanoo.

Teksti: Eemeli Peltonen

Puhelinpalvelu ma–pe

Moniin kysymyksiin löydät  vastauksia verkkosivuiltamme

Esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin sekä jäsenetuihin liittyvät asiat

Esimerkiksi palkkaan, työaikoihin, lomiin ja irtisanomisiin liittyvät asiat

Ärenden som bland annat hänför sig till medlemskapet, medlemsavgifter samt medlemsförmåner och frågor som bland annat hänför sig till lön, arbetstider, semester och uppsägning.

Matters concerning among others your membership, membership fees and benefits

Questions you have about salary, working hours, holiday and dismissal etc.

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle

PAMin palvelut kesällä
Puhelinpalveluissa on poikkeuksia kesällä 5.–30.7.
Puhelinpalvelut ma–ti ja ke-pe klo 10 –14 . Keskiviikkoisin suljettu.

PAMin aluetoimistot ovat suljettuina 5.–30.7. lukuun ottamatta Helsinki-Uudenmaan aluetoimistoa, joka on auki normaalisti koko kesän.