Uutinen - 11.03.2013 klo 12.00

EAY:n toimintapäivänä laajoja mielenosoituksia

Ympäri Eurooppaa työntekijät järjestävät mielenosoituksia, katutapahtumia ja muita erilaisia tilaisuuksia torstaina, kun vietetään EAY:n toimintapäivää. Ainakin eteläisessä Euroopassa on odotettavissa osallistujamääriltään erittäin isoja tapahtumia.

Tämän kevään EAY:n, eli Euroopan ammatillinen yhteisjärjestön toimintapäivä on EU:n huippukokouksen alla torstaina 14.3. Päivän teemana on "työllisyys ja solidaarisuus Euroopassa - ei säästötoimia".

Päivän aikana on ympäri Eurooppaa mielenosoituksia, katutapahtumia ja muita erilaisia tilaisuuksia. Ainakin eteläisessä Euroopassa on odotettavissa osallistujamääriltään erittäin isoja tapahtumia. Todennäköisesti kaikkiaan satoja tuhansia työntekijöitä osallistuu tapahtumiin.

Tietoa toimintapäivästä löytyy EAY:n sivuilta www.etuc.org. Tapahtumasta on lisäksi video YouTubesta.

Suomessa ainakin Kriittinen ay-verkosto järjestää tapahtumia eri puolilla Suomea. Helsingin Hakaniemessä on avointa keskustelua klo 13-17 sopan syömisen yhteydessä. Vastaavanlainen tilaisuus on myös Tamperellaa klo 15-17, Lapinlahdella klo 12-16, Loimaalla klo 9-13 ja Kemissä klo 11-15. Joensuussa tapahtuma on jo keskiviikkona 13.3. klo 11. Lisää tietoa tapahtumista www.kriittinen.fi.

Kirjoittanut: Timo Piiroinen