Uutinen - 26.04.2013 klo 10.00

Pam-lehti 7/2013: Nimetön nettipalaute siirsi toisiin tehtäviin

”Muuten ok, mutta vastaanotto täysin kylmää ja ylimielistä”. Työntekijä on voimaton nimettömän nettipalautteen edessä. Rajuimmillaan palaute on tuonut siirron toisiin tehtäviin. Voit lukea lisää Pam-lehden näköislehdestä.

”Muuten ok, mutta vastaanotto täysin kylmää ja ylimielistä.” Internetin anonyymit palautekanavat ovat moninkertaistaneet asiakaspalautteen määrän majoitus- ja ravitsemisalalla. Nimetön palaute on usein rankkaa ryöpytystä, jossa sanoja ei säästellä. Työntekijän on vaikea vastata kasvottomana annettuun kritiikkiin.

Käytännöt netin kautta tulevan palautteen käsittelyssä vaihtelevat työpaikoilla. Ikävimmillään työnantaja on tulostanut palautteita ja liimannut niitä työpaikalla näkyviin. Palautteista on annettu jopa varoituksia. Tiedossa on myös tapaus, jossa työntekijä sai asiakaspalautteen takia siirron toisiin tehtäviin.

PAMin työympäristöasiantuntijan Erika Kähärän mielestä nimetöntä nettipalautetta pitäisi käsitellä työpaikoilla normaalia asiakaspalautetta kriittisemmin.

– Mielestäni esimerkiksi varoituksen antaminen nimettömän palautteen perusteella on täysin perusteetonta, hän sanoo.

Lisää aiheesta Pam-lehdessä 7/2013, joka ilmestyi tänään 26.4.

Onko sinulla työssäsi kokemuksia nimettömästä nettipalautteesta ja sen seurauksista? Kerro siitä meille yksityisviestillä Pam-lehden Facebook-sivun kautta tai sähköpostilla toimitus@pam.fi. Keräämme kokemuksia.

Pam-lehden näköislehdessä myös:

Oopperan takahuoneiden taikurit

Tuulivoimaa työtaisteluun

Voimanaiset vetävät suurinta vartijoiden ammattiosastoa

 

Kirjoittanut: SYSTEM

Uusimmat

Suosituimmat