Uutinen - 22.05.2013 klo 12.00

L-Fashion Group aikoo lomauttaa satoja

Lomautus uhkaa noin 450 työntekijää, jos L-Fashion Group Oy:n suunnitelmat toteutuvat. Yritys tunnetaan yli 50:stä Aleksi13:n, Luhta Outletin, Rilsin ja Your Facen myymälästä.

L-Fashion Group Oy:ssä käynnistyi 450 työntekijää koskevat yt-neuvottelut. Työnantaja esittää, että Fashion Retail -divisioonan henkilöstö lomautetaan korkeintaan 12 työpäiväksi. Suunnitelma koskisi kaikkia pääkonttorin ja kotimaan myymälöiden työntekijöitä. Työnantaja esittää myös lomarahan vaihtamista.

- On harmillista, että yritykset kopioivat toisiltaan huonoja käytäntöjä. L-Fashion Groupin menettely on täysin kloonattu Stockmannin yt-neuvotteluista. On käsittämätöntä, että henkilöstö ja luottamusmiehet saavat yt-kutsun, jossa kerrotaan jo lopputulos. Mistä luottamusmiehet enää neuvottelevat, kysyy PAMin järjestöpäällikkö Heidi Lehikoinen.

Työnantajan ilmoituksen mukaan toiminta on ollut alkuvuonna tappiollista ja yritys hakee lomautusten kautta noin 0,4 miljoonan euron säästöjä vuoden 2013 aikana.

Kirjoittanut: Timo Piiroinen