Uutinen - 16.07.2013 klo 16.45

Poliitikot peittosivat nuoret ja toimittajat sängynpetauksessa

Keskustan ja demarien poliitikkojen muodostama joukkue kaappasi yllättäen voiton PAMin sängynpetauskisassa Porissa tiistaina. Yleisön ohjeet ja kannustukset kimpoilivat Porin torilla, kun PAMin SuomiAreena-viikon ensimmäinen haastekisa pääsi vauhtiin.

Toisin kuin monet yleisöstä ennakkoon povasivat, vei poliitikkojoukkue voiton PAMin sängynpetauskisassa Porin SuomiAreenassa tänään tiistaina. Toiseksi tuli PAMin nuorten joukkue, ja kolmas eli viimeinen sija meni Satakunnan Kansan toimittajille.

Kolmehenkisten joukkueiden tehtävänä oli riisua sänky vuodevaatteista, laittaa kaikki lakanat paikoilleen ja saavuttaa lopputulos, joka kelpaisi myös hotellivieraille - ja kaikki tämä kolmessa minuutissa. Jokaiselle joukkueen jäsenelle annettiin minuutti aikaa oman osuutensa suorittamiseen. Aluksi mallia näytti Yyterin Kylpylähotellin kerroshoitaja, joka petasi sängyn 10 sekuntia alle kolmen minuutin.

Peruspalveluministeri Susanna Huovisen (sd) sekä kansanedustajien Juha Rehulan (kesk) ja Antti Lindtmanin (sd) joukkue vei voiton nopeudella sekä silmää miellyttävällä petaustuloksella. Rehula kiteytti voiton salaisuuden.

- Antti on käynyt meistä viimeisimpänä armeijan, hänellä on petaustaito hallussa.

Myös hotellisiivoojan työn vaativuus tuli kisaajille selväksi.

- Tiesin, että kerroshoitajan työ on aika vaikeaa, mutta nyt sen rankkuus tuli koettua käytännössä, pitkäaikainen PAMin jäsen Susanna Huovinen (kuvassa alla) kommentoi.

Todellisuudessa kerroshoitajille annetaan sängyn petaamiseen aikaa vain pari minuuttia.

- Sängyn saaminen kuntoon kahdessa minuutissa on aika kova homma. Ehkä tässä auttoi se, että petaan sängyn kotona joka aamu, ja vaimo on siellä katsomassa niin kuin oli nytkin, Antti Lindtman tokaisi kisan päätteeksi.

Sängynpetauskisan tuomaristoon kuuluivat yrittäjä Pia Jääskeläinen Porin Villivadelmista, Winnovan opettaja Marjut Matinlaari sekä Kalle Julkunen, PAMin 2. varapuheenjohtaja. Tuomaristo kiitteli Satakunnan Kansan toimittajien tilankäyttöä lavalla sekä joukkueen hyvää henkeä. Myös nuorten joukkueen petaus sai tuomaristolta kehuja, vaikka lopputuloksen viimeistelyyn olisi vaadittu vielä muutama sekunti lisää aikaa.

Kisaajia tsemppasi Radio Porin juontaja Julle Kallio. PAMin nuorten joukkueen muodostivat Annileena Torkkeli, Marianna Ahonen (kuvassa yllä) sekä Reija Saarelainen. Satakunnan Kansan joukkueeseen kuuluivat Anne Mäkelä, Tiia Paavilainen sekä Arttu Mäkelä (kuvassa alla).

Sängynpetaus oli PAMin SuomiAreena -viikon ensimmäinen Paas laittain ny! -haastekisa. Huomenna keskiviikkona kilpaillaan fine dining -kattauksen tekemisessä kauppakeskus IsoKarhussa, ja torstaina joukkueet laitetaan juoksemaan Eetunaukiolla tarjottimen kanssa. Kaikissa kisoissa keskenään mittelevät nuorten, toimittajien sekä poliitikkojen joukkueet.

Teksti ja kuvat: PAM

Kirjoittanut: SYSTEM