Uutinen - 19.03.2014 klo 11.20

Vuoden Tarjoilija -kisat huipentuvat

Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija 2014 -semifinalistit kisaavat Helsingin Messukeskuksessa tänään, finalistit huomenna.

Parhaillaan on menossa semifinaalin ensimmäinen kattaus, jossa kuusi kokkia ja kuusi tarjoilijaa loihtii ja tarjoilee alku- ja pääruuan sekä niihin sopivat viinit 12 hengelle.

"Tunnelma on hyvä. Tämä on pitkäkestoinen tapahtuma, ei mikään olympiakisojen sadan metrin finaali. Osallistujilta vaaditaan parin tunnin intensiivistä suoritusta, valmistautumista, osaamista ja tosi korkeaa ammattitaitoa", kuvailee PAMin sopimusasiantuntija Markku Björn tunnelmia Messukeskuksesta.

Semifinaalista loppukilpailuun valitaan kuusi tarjoilijaa ja kuusi kokkia, jotka saavat kilpailutehtävät vasta tänään. Finaali mitellään huomenna torstaina, ja voittajat julkistetaan torstaina 20.3. illalla.

Kilpailun järjestää Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö ELO, ja mukana on myös PAM. Kilpailu käydään Gastro-messujen yhteydessä.

Vuoden Tarjoilija 2014 -semifinalistit ovat:

Vilma Suuntala, Ravintola C, Tampere; Tanja Pöyhönen, Pöllöwaari, Jyväskylä; Kia-Lisa Vartiainen, Kummisetä, Kuopio; Päivi Tikka, Woodpeckers, Tuusula; Toni Yksjärvi, Gastrobar Emo, Helsinki;Lauri Blomqvist, Ravintola Savoy, Helsinki; Kata Shecter, Musta Lammas, Kuopio; Vesa Mäkelä, Wanha Makasiini, Lappeenranta: Tuulia Leskinen, Ravintola Olo, Helsinki: Pekka Rantala, G.W. Sundmans, Helsinki; Marjo Lindberg, Wanha Laamanni, Porvoo; Laura Nissinen, Hotelli Torni, Helsinki.

Kirjoittanut: Josetta Nousjoki