Uutinen - 16.05.2014 klo 10.30

Kevään TES-neuvottelut etenevät

Elokuvateatterien TES-neuvottelutulos menee ensi viikolla sopimusalatoimikunnan käsittelyyn, ja Alkon neuvottelutulos etenee PAMin hallituksen käsiteltäväksi. Vartiointialalla sopimusneuvottelut ovat vielä kesken.

Elokuvateatterien työehtosopimuksesta on päästy neuvottelutulokseen, ja PAMin sopimusalatoimikunta käsittelee sitä ensi viikolla. Jos sopimusalatoimikunta hyväksyy tuloksen, menee se toukokuun lopussa kokoontuvan PAMin hallituksen käsiteltäväksi. Elokuvateatterien sopimus päättyi huhtikuun lopussa.

Vartiointialalla neuvottelut työehtosopimuksesta ovat edelleen kesken. PAMin sopimusasiantuntija Markku Saikkosen mukaan neuvottelut etenevät hyvässä hengessä ja neuvotteluja jatketaan ensi viikolla. Vartiointialan sopimus on voimassa toukokuun loppuun.

Alkon TES-neuvotteluissa on löytynyt neuvottelutulos, joka menee PAMin hallituksen käsiteltäväksi. Alkolaisia myyjiä edustavan ALVin hallitus käsitteli neuvottelutulosta aiemmin tällä viikolla ja äänesti neuvottelutuloksen hyväksymisestä. ALVin hallitus päätyi suosittelemaan neuvottelutuloksen hyväksymistä PAMin hallitukselle äänin 3-10.