Uutinen - 14.05.2014 klo 09.00

PAMin edustajisto päätti uusista säännöistä

Hattulassa kokoontunut PAMin edustajisto päätti liiton uusista säännöistä. Merkittävimmät uudistukset tulevat liiton hallintorakenteeseen. Edustajisto päivitti samalla myös osastojen mallisäännöt ja vaalijärjestyksen.

PAMin edustajisto päätti uusista säännöistä, jotka muuttavat merkittävästi liiton hallintorakennetta. Historiaan jää PAMin perustamisesta saakka ollut edustajistomalli, jonka korvaa noin 400 hengen liittokokous ja 50-jäseninen valtuusto. Hallitus jatkaa hieman nykyistä pienemmässä kokoonpanossa. Varapuheenjohtajia ei jatkossa valita vaan puheenjohtajalla on henkilökohtainen varajäsen hallituksessa. Liittoon valitaan jatkossa myös toiminnanjohtaja.

Liiton jäseneksi voi jatkossa liittyä myös yhteisöjäsenet, eli ammattiosastojen muodostamat yhdistykset. Tämä mahdollistaa muun muassa yhteisöjäsenten suoran vaikuttamisen liiton päätöksentekoon.

PAMin liittokokousvaalit toteutetaan keväällä 2015 ja ensimmäinen uusien sääntöjen mukainen liittokokous on 1.-3.6.2015 Helsingissä.