Uutinen - 14.12.2015 klo 09.09

Ensi vuonna SASKin opintomatkalle Afrikkaan

Valtapuolue Frelimon mainokset koristavat kalakauppiaiden tiskejä Mosambikin pääkaupunkin Maputon ruokatorilla.

Ammattiliittojen jäsenille aukeaa jälleen mahdollisuus hakea opintomatkalle Mosambikiin, eteläiseen Afrikkaan. Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK järjestää seuraavan matkan marras-joulukuussa 2016. Haku joukkueeseen aukeaa SASKin nettisivuilla maanantaina 11.1.2016.

Matkalle valitaan 15 ammattiliittojen jäsentä eri aloilta ja eri puolilta Suomea. SASKin edellinen joukkue palasi juuri itsenäisyyspäivänä Kolumbiasta.

Opintomatka on osallistujien itsensä kustantama solidaarisuusmatka, jonka ohjelman järjestävät SASKin aluetoimisto ja paikalliset kumppanit. Joukkueen mukana matkustaa suomalainen matkanvetäjä ja tulkki. Mosambikissa tutustutaan suomalaisten ammattiliittojen tukemiin avustushankkeisiin, paikallisiin kumppaneihin ja työelämän arkeen.

Noin kaksi viikkoa kestävä matka ajoittuu marraskuun viimeiselle ja joulukuun ensimmäiselle viikolle. Tarkat matkapäivät vahvistuvat lentovarausten yhteydessä tammi-helmikuussa 2016. Lisätietoja matkasta saa seuraamalla SASKin ja oman liittonsa kotisivuja.

Loppuvuodesta 2013 Mosambikissa käyneiden matkalaisten kokemuksia on luettavissa joukkueen omasta blogista. Samalle sivustolle on koottu blogit viiden eri maan opintomatkoista, myös viimeisimmän Kolumbian-retken matkapäiväkirja.

SASKin kotisivut: www.sask.fi

Opintomatkalaisten matkakertomukset: aycarambakolumbia.blogspot.fi