Uutinen - 31.10.2014 klo 15.56

Ann Selin lähtee hakemaan jatkoa tehtävässään

- Tarkkaan harkittuani uskon, että minulla on vielä annettavaa, Ann Selin vastasi häntä jatkokaudelle pyytäneille luottamusmiehille. Kuva: Tero Leponiemi

Joukko PAMin luottamushenkilöitä pyysi PAMin puheenjohtaja Ann Seliniä jatkamaan puheenjohtajana. Selin lupasi lähteä ehdolle. Puheenjohtaja valitaan kesäkuussa PAMin liittokokouksessa.

"Selin on edustava puheenjohtaja, jonka asiantuntevuus ja päättäväisyys ovat vieneet PAMia eteenpäin monella eri tasolla", perusteli Naantalin kylpylän pääluottamusmies Arja Savolainen pyyntöä 11-henkisen delegaation puolesta.
Ann Selin on toiminut PAMin puheenjohtajana vuodesta 2002. Hän kertoo harkinneensa tarkkaan vastaustaan asettua ehdolle. Hänen mukaansa PAM elää juuri nyt historiansa hankalinta vaihetta. Palkansaajien työsuhdeturvan tai toimeentulon kehittäminen ei nykyisissä taloudellisissa oloissa ole helppoa. Jäsenistöä on joutunut satamäärin yt-neuvottelujen ja irtisanomisten kohteeksi. Jäsenmaksutulot laskevat ja samaan aikaan tehtävät jäsenten tukena ja apuna lisääntyvät.
Selin kiittää edeltäjiään, jotka aikanaan lähtivät tarjoamaan ajatusta PAMista sen perustajaliittojen aktiiveille.
"Olemme olleet yksi niitä harvoja liittoja, jotka ovat onnistuneet kasvattamaan myös jäsenmääräänsä viime vuosina. Uskon, että se on ainakin osittain sen ansiota, että olemme jatkaneet aiempien liittojen viitoittamalla tiellä - emme ole pelänneet muutosta", Selin kuvailee kehitystä.
Hän tunnustaa kokeneensa huonoa omaatuntoa siitä, että ei ole kyennyt riittävästi koordinoimaan liiton sisäistä työtä.
Kesäkuun liittokokouksen jälkeen PAM jatkaakin uudella hallintomallilla, jossa puheenjohtajia valitaan vain yksi, ei varapuheenjohtajia. Uusi tehtävä on toiminnanjohtaja.
"Olen ollut keskeisesti valmistelemassa tätä muutosta. Muutos kuitenkin tapahtuu vain tekemisen kautta ja se työ on vielä edessä."
"Uskon, että minulla voi olla vielä annettavaa näiden asioiden edistämisessä", perustelee Selin päätöstään lähteä ehdolle.
Seliniä olivat pyytämässä jatkokaudelle pääluottamus- tai luottamusmiehinä eri toimialoilla toimivat Lilli Kilpinen, Harry Vainio, Sirpa Viitanen, Ritva Lackman, Sini Heikkinen, Arto Halonen, Soile Gardemeister, Mia Harkko, Anita Reunamo, Rita Löwenhild ja Arja Savolainen.

PAMin tiedote asiasta