Uutinen - 04.09.2014 klo 15.45

Hallituksen puheenjohtajan varajäsenen paikka kiinnostaa

Uusien sääntöjen mukaista liiton hallituksen puheenjohtajan henkilökohtaisen varajäsenen paikkaa tavoittelee ainakin kaksi henkilöä. Liittokokous valitsee uuden hallituksen ja valtuuston

PAMin edustajisto hyväksyi keväällä uudet säännöt, jotka muuttavat merkittävästi PAMin hallintorakenteita. Edustajistoa ei jatkossa valita, vaan keväällä valittavat liittokokousedustajat päättävät kokouksessaan liiton hallituksen ja valtuuston kokoonpanoista. Jatkossa liitolle ei valita myöskään varapuheenjohtajia, mutta hallituksen kokouksissa puheenjohtajan sijaisena toimii hänen henkilökohtainen varajäsenensä.

Etsintätyö hallituksen puheenjohtajan henkilökohtaiseksi varajäseneksi alkoi, kun Vasemmistoliiton hallitusryhmä nimesi Sauli Isokosken hakemaan ehdokkaita tehtävään. Tähän mennessä Isokoskelle on ilmoittautunut Niina Koivuniemi ja Joonas Tuomivaara.

Niina Koivuniemi on 42-vuotias PAMin Häme-Pirkanmaan aluepäällikkö. Ennen liittoa hän työskenteli alueosuuskaupan myyjänä ja työsuojeluvaltuutettuna Seinäjoella.

32-vuotias Joonas Tuomivaara työskentelee Keskon varastossa, jossa hän toimii myös työsuojeluvaltuutettuna. PAMin edustajiston puheenjohtajana Tuomivaara on toiminut vuodesta 2012.

Hallituksen puheenjohtajan henkilökohtainen varajäsen toimii myös liiton johtoryhmän jäsenenä ja yhtenä liiton johtajista. Tehtävästä kiinnostuneet voivat ilmoittautua Isokoskelle syyskuun loppuun mennessä.

PAMin liittokokousvaalit ovat keväällä 2015 ja liittokokous 1.-3.6.2015 Helsingissä.