Uutinen - 04.06.2014 klo 10.30

Kaarlo Julkunen ehdolla eduskuntaan

Savo-Karjalan vaalipiiri saa vahvan pamilaisen eduskuntavaaliehdokkaan, kun PAMin 2. varapuheenjohtaja Kaarlo Julkunen asettuu siellä Vasemmistoliiton ehdokkaaksi.

Julkunen aikoo vaalityössään korostaa hänelle läheisiä työelämäasioita, kuten alipalkkauksen kriminalisointia ja oikeuden mukaista verotusta sekä vähempiosaisten kannalta sosiaali- ja työttömyysturvan kehittämistä. Hän haluaa myös nostaa keskusteluun itäisen Suomen matkailun mahdollisuudet menetettyjen työpaikkojen korvaajina sekä siihen liittyvät liikenneratkaisut.

Julkusesta Savo-Karjala on myös erinomainen alue edistää ja kehittää uusia ratkaisuja turvaamaan tasapuoliset ja laadukkaat terveyspalvelut.

PAMin varapuheenjohtajana Julkunen on toiminut liiton perustamisesta alkaen eli vuodesta 2000. Ennen PAMia hän työskenteli Liikealan ammattiliiton aluepäällikkönä Kuopiossa ja aluetoimitsijana Porissa.

Ennen ay-uraa Julkunen työskenteli kaupan alalla Siilinjärvellä, josta hän on myös kotoisin. Silloin hän toimi aktiivisesti myös Siilinjärven kunnallispolitiikassa.

Ehdokkaaksi Julkusen asettaa Vasemmistoliiton Pohjois-Savon piirihallitus.