Uutinen - 01.10.2013 klo 14.55

Kiinteistöpalvelualan tutkintojen nimet muuttuivat

Kiinteistöpalvelualan koulutus uudistui jo elokuun alussa, mutta nyt myös tutkintojen nimet ovat muuttuneet. Entiset kiinteistönhoitajan ammatti- ja erikoisammattitutkinnot muuttuivat kiinteistöpalvelujen ammatti- ja erikoisammattitutkinnoiksi.

Kiinteistöpalvelualan tutkintojen nimet ovat muuttuneet. Entiset kiinteistönhoitajan ammatti- ja erikoisammattitutkinnot muuttuivat kiinteistöpalvelujen ammatti- ja erikoisammattitutkinnoiksi.

Muutosesitys tehtiin jo puolitoista vuotta sitten, mutta opetus- ja kulttuuriministeriö päätti muutoksesta vasta syyskuun loppupuolella.

- Olen hyvin tyytyväinen siihen, että saimme vihdoin kiinteistöpalvelujen tutkintojen nimet vastaamaan uusien tutkintojen sisältöä sekä jo aiemmin hyväksytyn kiinteistöpalvelujen perustutkinnon nimeä, PAMin sopimusasiantuntija Reijo Mattila sanoo.

Alan ammatti- ja erikoisammattitutkintojen koulutussisällöt uudistuivat jo elokuun alussa. Koulutuksessa painotetaan nyt aiempaa enemmän esimerkiksi uutta teknologiaa, asiakaspalvelutaitoja ja ympäristötehokkuutta.

Mattila on esittänyt yhdessä kiinteistö- ja kotityöpalvelualan koulutustoimikunnan kanssa, että jatkossa tutkintojen nimet päätettäisiin opetushallituksessa. Tämä olisi Mattilan mukaan tarpeen, koska opetushallituksessa päätetään myös tutkintojen sisällöistä, ja muutoksen myötä myös turha byrokratia vähenisi.

Kirjoittanut: Annemari Anttila