Uutinen - 07.11.2014 klo 11.00

Nenäpäivänä autetaan köyhien maiden lapsia

Keräystuotto käytetään mm. lasten koulutukseen ja terveyden edistämiseen. (Kuva Sask)

Tänään perjantaina vietetään Nenäpäivää. Tänä vuonna hankitaan varoja lasten auttamiseen Afrikassa, Etelä-Aasiassa sekä Väli- ja Etelä-Amerikassa. Päivä antaa luvan monenlaiseen hauskaan varainkeruuseen!

Keräystuotto käytetään lasten koulutukseen, perheiden ja yhteisöjen vahvistamiseen sekä terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen. Nenäpäivän varoilla tuetaan myös Nenäpäivä-säätiön brittiläisen yhteistyökumppanin Comic Reliefin kautta HIV- ja aids-työtä Afrikassa. Lue lisää avustuskohteista täältä.

Nenäpäivään voi osallistua kuka tahansa monella eri tavalla. Voit tehdä varainkeruuta tai lahjoittaa rahaa Nenäpäivän nettisivuilla tai puhelimitse. PAMilla on myös oma tiimisivu, jonka kautta rahaa voi lahjoittaa. Yksityishenkilöiden lisäksi myös yritykset ja yhteisöt, vaikkapa työporukat tai ammattiosastot, voivat lahjoittaa keräykseen. Samalla voi jättää oman Nenätervehdyksen, joka voi näkyä Nenäpäivän kanavissa sekä Yle tv2:n Nenäpäivä-show’ssa 7.11. klo 19 alkaen.

Viime vuonna Nenäpäivä keräsi reilut kolme miljoonaa euroa. Suomalaisten avulla tuhannet lapset pääsevät kouluun, saavat suojaa hiv-tartunnalta tai nukkuvat yönsä turvassa malariaverkon alla. Lue lisää siitä, mitä Nenäpäiväkeräyksellä on saatu aikaan.

Katso myös listaus Suomen nenätapahtumista