Uutinen - 20.10.2015 klo 15.45

PAMin nuoret saivat uudet edustajat

Nuorisovaliokunnan jäseniä ja varajäseniä. Kuvassa ylhäältä vasemmalta Kaisu Ahola, Doris Sarapuu, Simeon Talja, Aaron Taskinen, Jenna Korkiamäki ja Jonne Vatka. Alhaalla vasemmalta Heidi Lehtikangas, Eveliina Reponen, Anni Hasunen ja Nina Karjalainen.

Valintakriteereissä painoi aiempi aktiivisuus PAMin toiminnassa. Nuorisovaliokunta valittiin nyt ensimmäistä kertaa vain vuodeksi kerrallaan, koska sen toiminnasta halutaan aiempaa nopeatempoisempaa.

PAMin uusi nuorisovaliokunta valittiin sunnuntaina PAMin nuorisofoorumin yhteydessä Hattulassa. Valiokunnan jäsenet edustavat PAMin alueita ja oppilasjäseniä. PAMin hallitus nimesi kymmenhenkisen nuorisovaliokunnan varajäsenineen tänään tiistaina.

Valintakriteereissä etusijalle asetettiin aiempi aktiivisuus liiton toiminnassa, PAMin nuorisosihteeri Katja Palosaari kertoo. Eduksi luettiin, jos ehdolle asettunut on toiminut esimerkiksi ammattiosaston nuorisovastaavana tai johtokunnan jäsenenä ja ollut aktiivinen PAMin aluenuorissa.

- Näin haluttiin palkita aktiivisuudesta. Aiempi kokemus nuorisotoiminnasta on tärkeää, koska nuorisovaliokunnan jäsen on muun muassa oman alueensa nuorisotoiminnan vetäjä ja koordinaattori, Palosaari kertoo.

Halukkaat olivat asettuneet ehdolle netin kautta. Ehdolle asettuneet kokoontuivat nuorisofoorumissa alueellisiin ryhmiin, joita vetivät PAMin nykyisen nuorisovaliokunnan jäsenet. Alueryhmät valitsivat keskuudestaan henkilöt, joita he esittivät varsinaiseksi jäseneksi ja varajäseneksi. Esitykset menivät läpi sellaisinaan.

Nykyisen nuorisovaliokunnan puheenjohtaja Eveliina Reponen valittiin jatkamaan tehtävässään äänin 20–16. Varapuheenjohtajaksi valittiin Anni Hasunen, joka voitti yhdellä äänellä myös puheenjohtajaksi ehdolla olleen Heidi Lehtikankaan.

Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun nuorisovaliokunta valittiin vain vuodeksi kerrallaan aiemman kahden vuoden sijaan. Kausi alkaa tammikuussa.

- Muutoksella haluttiin saada nuorisovaliokunnan toimintaan lisää nopeatempoisuutta. Valiokunta koulutetaan ensin tehtävään, ja sitten edetään nuorisofoorumissa ideoidun toimintasuunnitelman mukaan, Palosaari kertoo.

PAMin nuorisovaliokunnan jäsenet 2016:

Eveliina Reponen (puheenjohtaja) – Itä-Suomi
Anni Hasunen (varapuheenjohtaja) – Lounais-Suomi
Doris Sarapuu – Häme-Pirkanmaa
Heidi Lehtikangas - Helsinki-Uusimaa
Henna Kangas – Opiskelijajäsen (SAKKI:n hallituksen jäsen)
Inka Heikkilä - Lappi
Jonne Vatka – Keski-Suomi