Uutinen - 18.11.2015 klo 09.40

Posti perui aikeensa käyttää SOL:n henkilökuntaa lakon aikana

Postin mukaan ratkaisuun päädyttiin jumiutuneiden työehtosopimusneuvotteluiden vauhdittamiseksi.

Posti ei aio käyttää SOL Henkilöstöpalveluiden työntekijöitä torstaina 19.11. uhkaavan lakon aikana, kertoo yhtiö tiedotteessaan. Postin toimitusjohtaja Heikki Malisen mukaan ratkaisuun päädyttiin jumiutuneiden työehtosopimusneuvotteluiden vauhdittamiseksi. Päätöksellä Posti pyrkii vauhdittamaan sopimusratkaisun pikaista syntymistä. Posti on informoinut päätöksestä myös omistajaohjausta.

Neuvottelut tes-riidan sovitteluksi jatkuvat tänään keskiviikkona valtakunnansovittelija Minna Helteen johdolla kello 13. Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU tiedotti tiistain neuvottelujen jälkeen, että näkemyserot ovat edelleen suuria PAUn ja PALTAn välillä, eikä mainittavaa edistymistä tapahtanut.

PAM ja AKT asettivat SOL Henkilöstöpalvelut hakusaartoon tällä viikolla. Niin ikään SAK:n hallitus päätti maanantaina, että se keskeyttää neuvottelut yhteisestä työmarkkinaratkaisusta, mikäli Posti käyttää vuokratyöntekijöitä PAUn torstaina alkavan työnseisauksen alaisten töiden tekemiseen.