30.04.2019 klo 13.00

Vappua juhlitaan eri puolilla maata - Ann Selin ja Jaana Ylitalo vappupuhujina

Juhlijoita Esplanadin puistossa Helsingissä vappuaattona 30. huhtikuuta 2018. / Lehtikuva

Vappua sekä työväen juhlaa vietetään tänäkin vuonna toreilla ympäri Suomea.

PAMin puheenjohtaja Ann Selin pitää vappupuheen Riihimäellä Työväen vappu – tapahtumassa keskiviikkona 1.5. kello 11. Ann Selinin lisäksi tapahtumassa kuullaan työväen musiikkia duo Erja ja Havelta. Työn juhlapäivän puheissa tulee nousemaan esille erityisesti poliittinen tilanne sekä tuleva hallitusohjelma.

PAMin edunvalvontajohtaja Jaana Ylitalo puhuu tiistaina 30.4. Helsingin Käpylän Wappujuhlilla kello 15 sekä Imatran Wappuetkoilla kello 19. Keskiviikkona 1.5. Ylitalo puhuu Imatralla Koskenpartaan vappujuhlassa kello 10.45 sekä Joutsenon vappujuhlassa torilla kello 11.30. Myöhemmin keskiviikkona Ylitalo on puhumassa myös kello 13.30 Lappeenrannan Marian aukiolla Vappujuhlassa. Ylitalo on ehdolla EU-vaaleissa ja tämä teema näkyy vahvasti myös vappuna, joka myös kansainvälisenä työväen juhlana tunnetaan.

Muita tapahtumia on lisäksi ympäri Suomea. Esimerkiksi Helsingin rautatientorilla puhuvat tänä vuonna SAK:n hallituksen varapuheenjohtaja Matti Huutola. Musiikista Helsingin työväen vappujuhlassa vastaavat muun muassa Kengurumeininki ja Litku Klemetti. SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta pitää puheet Jyväskylän ja Saarijärven vappujuhlissa. JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine pitää puheen Lahdessa sekä AKT:n puheenjohtaja Marko Piirainen on puhujana Kajaanin ja Kuhmon vappujuhlissa. Teollisuusliiton 2. varapuheenjohtaja Heli Puura pitää vappupuheen Kiteellä ja 3. varapuheenjohtaja Jari Nilosaari Raumalla. SEL:n liittosihteeri Henri Lindholm puhuu Pieksämäen vappujuhlassa.

Vappujuhlien laajempaa listaa voi seurata SAK:n tapahtumasivulla osoitteessa www.sak.fi/vappu.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat