Ole mukana! - allekirjoita vetoomus

Juuri nyt neuvotellaan palvelualojen palkoista ja työehdoista.

Ketuttaako kiky?

Kilpailukykysopimus oli Sipilän hallituksen keksintö. Kiky tarkoitti 24 tunnin palkatonta talkootyötä vuodessa. Sopimus hyväksyttiin 2016 vastentahtoisesti, kun hallitus uhkasi pakkolaeilla ja massiivisilla työehtojen heikennyksillä.

Talkootöiden aika on nyt ohi. Palvelualojen kilpailukykyä ei pelasteta ilmaisella työllä. Siihen auttaa vain työehtojen parantaminen.

Haluatko eroon kikystä? Jos vastaat kyllä, allekirjoita vetoomus!

Olen mukana tukemassa palvelualojen neuvotteluja.

Yhteystietojasi tai nimeäsi ei julkaista täytettyäsi vetoomuksen. Vetoomusta käytetään osana tes-neuvotteluja. Löydät PAMin tietosuojaselosteen täältä.

Vetoomus

Kom med och underteckna vädjan!

Vi förhandlar nu om lönerna och anställningsvillkoren inom servicebranscherna.

Är du förbannad på konkurrenskraftsavtalet?

Det var Sipiläregeringen som kom på konkurrenskraftsavtalet. För anställda innebar det 24 timmar gratisarbete årligen. Avtalet godkändes motvilligt år 2016 efter att regeringen hotat med tvångslagar och en massiv försämring av anställningsvillkoren.

Gratisarbetets tid är nu förbi. Servicebranschernas konkurrenskraft räddas inte med gratisarbete – endast bättre anställningsvillkor hjälper.

Vill du bli av med konkurrenskraftsavtalet? Svarade du ja – underteckna vädjan!

Join us! -Sign the petition

The negotiations for salaries and terms of employment in the service industry are underway.

Had enough of Kiky?

The competitiveness pact (kiky) was invented by the previous government under PM Sipilä. The pact meant an additional 24 hours of unpaid extra work per year. Employee organisations reluctantly agreed to the pact in 2016, as the government threatened workers with coercive legislation and massive cuts to employee protections.

The time for working for free is now over. We can’t improve the competitiveness of the service industry with unpaid labour. We can only do it by improving the terms of employment.

Do you want to get rid of kiky? If you answered yes, sign this petition!