Selkokieli » Jäsenyys » Liity jäseneksi Liity jäseneksi Liity PAMiin, jos olet töissä palvelualan yrityksessä. Tältä sivulta voit lukea PAMin jäsenyydestä ja miten voit liittyä. Jäsenyys Mikä on ammattiliitto? Liity jäseneksi Työsuhdeneuvonta Jäsenmaksu ja omat tiedot Jäsenten palvelut ja edut Opiskelijalle Ruokalähetille PAMiin kannattaa liittyä! Kun olet PAMin jäsen, saat apua työelämän kysymyksiin ja voit käyttää kaikkia PAMin palveluita. Voit saada meiltä neuvontaa ja osallistua koulutuksiin. Vaikeissa ongelmatilanteissa voit saada oikeusapua ja neuvoja PAMin juristilta eli lakimieheltä. Meillä on lisäksi paljon erilaisia etuja jäsenille. Kun liityt PAMiin, niin liityt myös Palvelualojen työttömyyskassaan. PAM maksaa työttömyyskassan jäsenmaksun puolestasi. Lue lisää palveluista ja eduista PAMin jäsenille Kuka voi liittyä PAMiin? Voit liittyä PAMiin, jos olet töissä yksityisellä palvelualalla. PAMiin voivat liittyä esimerkiksi myyjät, tarjoilijat, siivoojat tai vartijat. Myös näiden alojen opiskelijat ja yrittäjät voivat liittyä PAMiin. Voit liittyä jäseneksi, jos jokin seuraavista pätee sinuun: Olet töissä yksityisellä palvelualalla eli esimerkiksi kaupassa, hotellissa, siivoojana tai vartijana. Olet esimiehenä palvelualalla. Opiskelet palvelualan ammattiin. Olet palvelualan yrittäjä. Voit siirtyä PAMiin myös toisesta ammattiliitosta tai työttömyyskassasta. Jos et ole varma, voitko liittyä PAMiin, kysy meiltä. Yhteystietomme löydät täältä. Kuinka paljon jäsenyys maksaa? PAMin jäsenmaksu on 1,5 prosenttia bruttopalkastasi. Bruttopalkka tarkoittaa palkkaa ennen veroja. Jäsenmaksu sisältää myös työttömyyskassan jäsenmaksun. Lue lisää jäsenmaksusta täältä Voiko PAMiin liittyä, vaikka ei ole töissä? Sinun täytyy olla palkkatyössä, kun liityt PAMiin. Et siis voi liittyä PAMiin esimerkiksi näissä tilanteissa: kun olet kokonaan työtön tai lomautettu kun olet vanhempainvapaalla kun olet opintovapaalla tai muulla sellaisella vapaalla, jonka aikana et saa palkkaa. Liity tavalliseksi jäseneksi Täytä liittymislomake Lomake ei ole selkokielinen. Liity opiskelijajäseneksi Täytä liittymislomake Lomake ei ole selkokielinen. Viimeksi päivitetty: 08.06.2026