Toimeentulo - 04.02.2019 klo 14.03

"Olemme lomamme ansainneet" – siistijät eivät halua olla kilpailutuksessa pelinappuloita Kokkolassa

SOL Palvelujen siivoustyön ammattilaisia huolettaa palavatko ansaitut lomat ja putoaako palkka. Siistijät vaativat nyt työsuhde-etujen turvaamista kilpailutuksessa.

Toimeentulo - 02.05.2018 klo 12.15

PAMin suhdannebarometri: Työnantajayrityksillä menee nyt lujaa, mutta pamilaisten huoli omasta taloudesta kasvaa

PAMin suhdannebarometri ennakoi jälleen vahvaa vuotta palvelualojen yrityksille. Työntekijöiden henkilökohtainen taloustilanne vaikuttaa kuitenkin pudonneen talouskasvun kelkasta, ja huoli työttömyydestä kasvaa.

Toimeentulo - 05.02.2018 klo 14.00

PAMin kysely: Kiinteistöpalvelualan työntekijöiden usko oman taloustilanteen paranemiseen on romahtanut – Työnantajayritysten kasvuun riittää luottoa

Palvelualojen ammattiliitto PAMin suhdannebarometri kertoo, että joka neljäs palvelualan työntekijä epäilee oman taloutensa heikkenevän vuoden sisällä. Kyselyyn vastanneiden mielestä työnantajayritysten taloustilanne on vahva ja lisää kasvua on luvassa. Se ei kuitenkaan hälvennä työntekijöiden omaan toimeentuloon liittyviä huolia.

Toimeentulo - 01.11.2017 klo 11.59

Yhteiskunta kompensoi palkkaköyhyyttä lähes 400 miljoonalla

PAMin ekonomisti Antti Koskela ja PAMille tutkimuksen tehnyt Niina Tanner kirjoittavat Helsingin Sanomissa (1.11.), että osa-aikatyötä teetetään veronmaksajien piikkiin. Pieniä ansioita kompensoidaan yhteiskunnassa lähes 400 miljoonalla eurolla.

Toimeentulo - 22.10.2017 klo 15.21

Millainen palkka riittää elämiseen?

Joka kymmenes maailman ihmisistä elää alle kahdella dollarilla päivässä, vaikka käy töissä. Monen maan laissa oleva minimipalkka ei välttämättä ole elämiseen riittävä summa. Ghanassa laskelmat elämiseen riittävän palkan tasosta auttavat ammattiliittoja palkkaneuvotteluissa.

Toimeentulo - 18.10.2017 klo 13.05

Koko ajan äiti - siivooja Kirsi Segerin palkka on pieni, perhe suuri ja arki vauhdikas

Kirsi Seger siivoaa kerrostalojen rappuja täydet työpäivät. Palkka ei elätä nelilapsisen yksinhuoltajan perhettä, vaan yhteiskunnan on autettava. Näinkö palkkaköyhyys paranee?