Työpaikalla

Meidän keskeinen tehtävämme on pitää huolta siitä, että arki sujuu ja työpaikoilla olisi hyvä olla.

Luottamushenkilöt tukenasi

Luottamushenkilö on yleisnimitys työpaikan työntekijästä, jonka työyhteisön jäsenet valitsevat edustamaan itseään työpaikan asioissa. Työpaikan tavallisimmat luottamushenkilöt ovat luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu.  Alakohtaisesti on lisäksi mahdollista valita työsuojeluasiamiehiä, jotka välittävät tietoa työsuojeluvaltuutetulle yrityksen eri toimipaikoista.

Pamilaiset luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut huolehtivat omalta osaltaan siitä, että työpaikalla arki sujuu työehtosopimusten ja työelämän lakien mukaisesti. Koulutamme luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut ja tuemme heitä tehtävässään.

Luottamusmies

Luottamusmies edustaa työntekijöitä työpaikalla ja auttaa PAMin jäseniä kaikissa työsuhteeseen liittyvissä asioissa.

Työsuojeluvaltuutettu

Työsuojeluvaltuutettu edustaa työntekijöitä turvallisuutta ja terveellisyyttä koskevissa asioissa.

EWC-edustaja

EWC-edustaja edustaa henkilöstöä monikansallisissa EU/ETA-maissa toimivissa yrityksissä.

Sinustako työpaikkasi luottamushenkilö?

Haluaisitko sinä vaikuttaa työpaikkasi asioihin?Tunnetko työpaikkasi olosuhteet ja haluaisit kehittää niitä? Auttaisitko mielelläsi työkavereitasi?

Lähde rohkeasti ehdolle – siitä hyötyy koko työpaikka!

Järjestäytyminen kannattaa

Työyhteisöllä on avainrooli työehtoihin vaikuttamisessa ja työn tekemisessä työpaikalla. Autamme työyhteisöjä kasvattamaan ammattiliittoon kuuluvien työntekijöiden määrää, ja sitä kautta vahvistamaan työntekijöiden asemaa omilla työpaikoilla.

Ryhtyisitkö yhdyshenkilöksi?

Yhdyshenkilöä ei valita vaaleilla työntekijöiden edustajaksi kuten luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu, vaan oma ilmoitus halukkuudesta riittää. Yhdyshenkilönä toimiminen on myös hyvä ponnahdus mahdolliseen luottamustoimeen.

Yhdyshenkilöksi

Tuntuuko, että kaikki asiat eivät ole ihan kunnossa omalla työpaikallasi?

Me autamme järjestämään asiat kuntoon. Ota rohkeasti yhteyttä, niin jutellaan lisää!