Ennaltaehkäise uupumusta-palaudu paremmin! Seinäjoki

29.10. 10:00 - 16:00
Hotelli Alma, Ruukintie 4

Palautuminen on teoriassa helppoa ja yksinkertaista, mutta käytännössä se voi olla vaikeaa. Tämä johtuu siitä, että työstä palautumiseen vaikuttavat useat tekijät elämäntilanteessamme, kuten perhe, asuinympäristö, työpaikan ilmapiiri, taloudellinen tilanteemme sekä psyykkinen ja fyysinen terveydentilamme. Myös yleinen teknologistumiskehitys ja tehokkuusajattelu tuottavat näinä päivinä esteitä palautumisen toteutumiselle. Lisäksi olemme omaksuneet erilaisia uupumukselle altistavia ajattelu- ja toimintamalleja, joista emme välttämättä ole tietoisia.
Tässä koulutuksessa käsitellään palautumista ja stressinhallintaa niin työpaikan kuin vapaa-ajan viitekehyksessä. Osallistujana saat monipuolista tietoa palautumisen mekanismeista ja stressinhallinnan keinoista. Opit tunnistamaan uupumukselle altistavia ajattelumallejasi ja tuomaan tilalle jaksamista tukevia ajattelumalleja. Pääset keskustelemaan ja jakamaan omista työhön liittyvistä stressitekijöistäsi ja palautumishaasteistasi muiden palvelualan ammattilaisten kanssa. Teemme lisäksi useita lyhyitä palautumisharjoituksia, joita voit myöhemmin hyödyntää niin työpaikalla kuin kotonakin.
Hyvään palautumiseen kannattaa kiinnittää huomiota joka päivä! Näin ehkäiset uupumuskehitystä hyvissä ajoin ja hyvinvointisi lisääntyy niin työssä kuin vapaa-ajallakin.

Koulutus on suunnattu PAM Keski-Suomi-Pohjanmaa alueen jäsenille.

Kesto
2 päivää
Kohderyhmä
Jäsen
Alue
Seinäjoki
Tapahtuman luonne
Lähiopetus
Aihealue
Työelämäosaaminen, Työhyvinvointi
Ilmoittautuminen käynnissä
Sijainti
Hotelli Alma, Ruukintie 4
Lisätietoja sijainnista
Yhteystieto
vaasa@pam.fi
Kouluttaja
Kouluttajana Markus Savander, psykologi, kouluttaja, mindfulness- ja joogaohjaaja.