Uutinen - 08.02.2019 klo 12.15Sosiaalipolitiikka

Perustulokokeilulla ei ollut työllisyysvaikutuksia – vahva laadukas palveluverkosto puuttui kokonaan

Perustulokokeilulla ei ollut vaikuttavia työllisyysvaikutuksia, mutta sillä oli huomattavia terveysvaikutuksia. Näin tutkimustiimi kiteyttää yhteiskuntakokeilun ensimmäisen vuoden tuloksia. PAMin mukaan vain vahvalla palveluverkostoyhteistyöllä tuetaan henkilöiden osallisuutta työelämään. Lue lisää →

Artikkeli - 07.02.2019 klo 09.22Sosiaalipolitiikka

SAK haluaa sosiaaliturvaan selkeyttä – palveluita unohtamatta

SAK:n työ ja turva -osaston johtaja Saana Siekkinen ei mylläisi kaikkea sosiaaliturvaa kerralla, vaan etenisi vaiheittain. Hän nostaa nyt esiin tärkeimmät sosiaaliturvan muutostarpeet. SAK kiirehtii etenkin työttömyysturvan ja perhevapaiden uudistamista. Lue lisää →

Uutinen - 11.01.2019 klo 15.10Sosiaalipolitiikka

Muutokset sosiaaliturvassa parantavat nuorten asemaa - pääsy ammatilliseen kuntoutukseen helpottuu

Vuoden 2019 alussa sosiaaliturvaa uudistetaan ja erityisesti nuorten kohdalla parannuksia on tiedossa. Muutokset ovat pienet, mutta pientuloiselle joka euro on tärkeä. Lue lisää →

Uutinen - 29.06.2018 klo 16.30Sosiaalipolitiikka

Kaupan alan pohjoismainen yhteistyö täyttää sata vuotta

Nordisk Handels Samarbeidskomité viettää satavuotissyntymäpäiviään. Komitea on yhteistyöfoorumi kaikille pohjoismaisille kaupan alan liitoille. Juhlavuoden kunniaksi yhteistyökomitea on julkaissut historiikin, joka kertoo koko eri aikakausien haasteista ja luotsaa myös tulevaa. Lue lisää →