Palkka - 09.11.2022 klo 13.35

Kupittaan Citymarketin työntekijät ottivat kantaa Kaupan liiton toimintaan

Kaupan liiton sanelulinja ei kelpaa Kupittaan Citymarketin työntekijöille.

Turun Kupittaan Citymarketin työntekijät pitivät tänään hiljaisen hetken Kaupan liiton toiminnan takia.

Kaupan liiton yksipuolinen ilmoitus pidättäytyä neuvottelemasta palkankorotuksista PAMin kanssa kirvoitti heti reaktioita alan työntekijöiden keskuudessa. Tänään Turun Kupittaan Citymarketin henkilökunta piti klo 12 hiljaisen hetken Kaupan liiton menettelyn johdosta. Henkilökunta vaatii aiemmin tehdyn sopimuksen noudattamista ja palkkaneuvotteluja.

"Kesko julkaisi 27.10. tuloksen, joka oli voitollinen 243 miljoonaa euroa. Näistä voitoista Kaupan liitto on nyt sitä mieltä, että inflaation nostamien hintojen kanssa kamppaileville työntekijöille ei kuulu mitään. Tämä sopimusrikkomus on häpeällinen ja ala-arvoinen", sanoo Turun Kupittaan Citymarketin luottamusmies Tarja Puotsaari Kaupan liiton toiminnasta.

PAM otti jo aikaisemmin Keskon tuloksen julkistamisen yhteydessä kantaa ja vaati, että kaupan alan menestyksen on tunnuttava myös työntekijän palkkapussissa. Voit lukea kannanoton täältä. PAM ja Kaupan liitto sopivat viime helmikuussa työehtosopimusneuvotteluissa siitä, että jälkimmäisen vuoden palkankorotuksista neuvotellaan 15.12. mennessä. Kaupan liiton yksipuolinen ilmoitus pidättäytyä neuvotteluista poikkeaa sovitusta ja lisää epävarmuutta työntekijöissä. PAM ei taivu sanelulinjaan, vaan vaatii korotuksia työntekijöiden palkkoihin.

Katso tarkemmat yhteystiedot

PAMin toimistot
Helsinki-Uusimaa avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-16. Muut toimistot maanantaisin. Muina aikoina ajanvarauksella.

Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme