Työehtosopimusneuvottelut - 23.01.2023 klo 13.20

Työehtosopimusneuvottelut käynnistymässä vartiointialalla

Vartiointialalla neuvotellaan pian alan palkoista ja työehdoista.

PAMin hallitus irtisanoi 15.1. kokouksessaan vartiointialan työehtosopimuksen päättymään 31.3. Sopimus irtisanottiin, koska työnantajaliiton kanssa käydyt neuvottelut palkankorotuksista päättyivät tuloksettomina.

Palvelualojen ammattiliitto PAM ja työnantajia edustava Palvelualojen työnantajat Palta ry ovat käyneet tammikuussa neuvotteluja alan palkoista. Neuvotteluissa ei kuitenkaan saavutettu yhteisymmärrystä tulevista palkankorotuksista. Tämän seurauksena PAMin hallitus päätti irtisanoa työehtosopimuksen.

Vartiointialan työehtosopimusta sovelletaan kaikissa vartioimisliiketoimintaa harjoittavien yritysten palveluksessa olevien työntekijöiden työsuhteissa. Työehtosopimuksen irtisanominen tarkoittaa sitä, että seuraavaksi PAM ja Palta neuvottelevat alan palkoista ja työehtosopimuksesta kokonaisuudessaan. Neuvottelujen aloitusta ei vielä ole sovittu.

Voit seurata työehtosopimusneuvotteluja PAMin verkkosivuilta täältä.

Katso tarkemmat yhteystiedot

PAMin toimistot
Helsinki-Uusimaa avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-16. Muut toimistot maanantaisin. Muina aikoina ajanvarauksella.

Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme