Jäsenmaksulaskuri

Jäsenmaksu yllä olevasta palkkatulosta on /kk

Jäsenmaksu

Paljonko jäsenmaksu on?

Liiton jäsenmaksu on 1,5 % bruttopalkasta ja se sisältää työttömyyskassan jäsenmaksun. Jäsenmaksulla saat kaikki PAMin ja työttömyyskassan palvelut sekä jäsenelle tarkoitetut jäsenedut.

Opiskelijalle jäsenyys on ilmainen

Opiskelijajäsenyys on maksuton ja voimassa opiskelun päättymiseen saakka. Jos käyt töissä opiskelun ohella, liity liiton ja työttömyyskassan maksavaksi jäseneksi. Tällöin kartutat oikeutta ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan.

Siirry työnantajamaksatukseen

Jäsenmaksun maksaminen

Jäsenmaksujen maksamiseen on kaksi tapaa:

Helpointa on antaa työnantajan pidättää jäsenmaksu suoraan palkasta. Tällöin sinun ei tarvitse itse laskea joka kuukausi, kuinka paljon jäsenmaksu eli 1,5 % on kuukauden bruttotuloista, vaan työnantaja hoitaa sen puolestasi. Voit tehdä sopimuksen työnantajamaksatuksesta PAMin asiointipalvelussa.

Itse maksamiseen on kolme tapaa

Maksa jäsenmaksu kaikista työsuhteistasi

Jos teet töitä useammalle työnantajalle, tulee sinun maksaa jäsenmaksu kaikista näistä työsuhteista ja kaikesta palkkatulosta.

Jos yksi työnantajasi pidättää jäsenmaksun palkasta ja tilittää sen PAMiin, tulee sinun laskea ja maksaa itse jäsenmaksu muista työsuhteistasi.

Jäsenmaksun voit vähentää verotuksessa

Ay-jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen. Verovähennyksen jälkeen nettomääräinen jäsenmaksu on huomattavasti pienempi. PAM ilmoittaa puolestasi vuosittain verottajalle tiedon itse maksamistasi sekä työnantajan perimistä jäsenmaksuista. Sinun kannattaa aina tarkistaa veroehdotuksesta, että vähennettävät jäsenmaksut ovat oikein.

Yrittäjäjäsenen jäsenmaksu

Itsensä työllistävä ammatinharjoittaja ja yrittäjä maksaa jäsenmaksun eläkevakuutusmaksun perusteena olevasta ansiotulosta. Itsensä työllistävä ammatinharjoittaja ja yrittäjä ei ole Palvelualojen työttömyyskassan jäsen.

Kysyttävää jäsenmaksuista?

Jos sinulla on kysyttävää jäsenmaksuista tai tilanteista, jolloin jäsenmaksuja ei tarvitse maksaa, ota yhteyttä meihin. Neuvomme mielellämme.

Puhelinpalvelu ma–pe

Moniin kysymyksiin löydät  vastauksia verkkosivuiltamme

Esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin sekä jäsenetuihin liittyvät asiat

Esimerkiksi palkkaan, työaikoihin, lomiin ja irtisanomisiin liittyvät asiat

Ärenden som bland annat hänför sig till medlemskapet, medlemsavgifter samt medlemsförmåner och frågor som bland annat hänför sig till lön, arbetstider, semester och uppsägning.

Matters concerning among others your membership, membership fees and benefits

Questions you have about salary, working hours, holiday and dismissal etc.

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle

PAMin palvelut kesällä
Puhelinpalveluissa on poikkeuksia kesällä 5.–30.7.
Puhelinpalvelut ma–ti ja to–pe klo 10 –14 . Keskiviikkoisin suljettu.

PAMin aluetoimistot ovat suljettuina 5.–30.7. lukuun ottamatta Helsinki-Uudenmaan aluetoimistoa, joka on auki normaalisti koko kesän.