Vartiointialan neuvottelut

Neuvotteluosapuolet: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry ja Palvelualojen työnantajat PALTA ry.

Soveltamisala: Vartiointialan työehtosopimusta sovelletaan kaikissa vartioimisliiketoimintaa harjoittavien yritysten palveluksessa olevien työntekijöiden työsuhteissa.

Vartiointialan työehtosopimuksessa on sovittu työssä noudatettavista vähimmäistyöehdoista, kuten palkoista, työajoista, sairausaikaan liittyvistä asioista, vuosiloman antamisesta, lomapalkasta, lomakorvauksesta ja lomarahoista. Nämä sovitut työehdot ovat minimiehtoja, joita kaikkien työnantajien vartiointialalla on noudatettava sopimuksen piirissä työskenteleviin työntekijöihin.

Työehtosopimus on yleissitova, ja sen piirissä olevat työntekijät työskentelevät muun muassa vartijoina, järjestyksenvalvojina, turvatarkastajina ja arvokuljettajina sekä vahtimestareina.

Vartiointialan palkkaneuvottelut on sovittu käytäväksi 15.1.2023 mennessä työehtosopimuksen toisen vuoden osalta. Mikäli sopuun palkankorotuksista ei päästä siihen mennessä, on työehtosopimus irtisanottavissa päättymään 31.3.2023.

Vartiointialan neuvottelu-uutiset

Katso tarkemmat yhteystiedot

PAMin toimistot
    Helsinki-Uusimaa avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-16. Muut toimistot maanantaisin. Muina aikoina ajanvarauksella.

Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme