Ei julmia leikkauksia -mielenilmaus

12.10. 11:00 - 14:00
Helsinki, Eduskuntatalon edustalla

Työttömien ay-jäsenten tukiyhdistys Tatsi järjestää yhdessä muiden järjestöjen kanssa mielenilmauksen Helsingissä Eduskuntatalon edessä. Mielenilmauksella vastustetaan Orpon-Purran hallituksen suunnittelemia työttömyysturvan leikkauksia.

Mielenilmaisun kohteena ovat suunnitellut leikkaukset työelämäasemaltaan heikoimmassa asemassa olevia kohtaan. Toteutuessaan leikkaukset osuvat moninkertaisesti erityisesti epävarmoissa, osa-aikaisissa työsuhteissa eläviin yksinhuoltajanaisiin. Myös osatyökykyiset, jotka saavat soviteltua päivärahaa, joutuvat jatkossa miettimään entistä tarkemmin, kannattaako työtä ottaa vastaan. Tämän on arvioitu hankaloittavan esimerkiksi henkilökohtaisten avustajien ja kausityöntekijöiden löytämistä avoimiin työpaikkoihin.

PAMin Helsinki-Uusimaan toimistolla järjestetään jäsenten kylttitalkoot klo 9.30 alkaen. Pamilaiset kokoontuvat yhteen klo 10.30 Helsinki-Uusimaan toimiston edustalle, josta marssitaan yhdessä kohti eduskuntataloa. Mielenilmaus alkaa klo 11.00 eduskuntatalon edessä.

Tule mukaan!

Kohderyhmä
Esihenkilö, Esimies, Järjestötehtävissä, Jäsen, Luottamusmies, Työsuojeluvaltuutettu
Sijainti