Hyppää sisältöön
Uutiset

28.10.2025 12:02

Palta ja PAM pyrkivät yhteistyöllä vahvistamaan asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan vetovoimaa

Palvelualojen työnantajat Palta ja Palvelualojen ammattiliitto PAM ovat sopineet käynnistävänsä vuoropuhelun, jonka tavoitteena on luoda yhteistä tilannekuvaa asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan nykytilasta, tulevaisuudesta ja kehitystarpeista.

Vuoropuhelun rinnalla Palta ja PAM jatkavat käynnissä olevan sopimuskauden aikana yhteistyötä alan työehtojen kehittämiseksi myös muun muassa palkkajärjestelmää uudistamalla. Kuva: Shutterstock

Tiiviillä vuoropuhelulla halutaan vahvistaa ja kehittää työmarkkinaosapuolten yhteistyötä sekä rohkaista yritystason keskustelua siitä, mihin alalla ollaan menossa, minkälaista työtä alalla tullaan tekemään ja mitä se edellyttää yrityksiltä ja niiden henkilöstöltä.

Vuoropuhelu toteutetaan osapuolten välillä vuoden 2026 aikana laatimalla kolme erilaista skenaariota alan tulevaisuudesta ja siihen seuraavien viiden vuoden aikana vaikuttavista trendeistä. Palta ja PAM pyrkivät yhdessä löytämään ratkaisuja, joilla voidaan parantaa alan kasvumahdollisuuksia ja tuoda alaa esiin houkuttelevana vaihtoehtona kilpailtaessa työvoimasta.

Vuoropuhelua toteutetaan liittojen välillä yhteistyössä alan yritysten ja henkilöstön kanssa. Parhaan näkemyksen varmistumiseksi toteutamme kyselyjä sekä vierailuja yrityksissä.

Vuoropuhelun tavoitteena on yhteisen tilannekuvan ohella tukea alan työehtosopimuksen kehittämistyötä.  Vuoropuhelun rinnalla Palta ja PAM jatkavat käynnissä olevan sopimuskauden aikana yhteistyötä alan työehtosopimuksen kehittämiseksi myös muun muassa palkkajärjestelmää uudistamalla.

Mitä pidit tästä sisällöstä?

Haku