Palkka - 28.04.2022 klo 09.54

Kaupan alan palkankorotukset voimaan vappuna

Kaupan alan työehtosopimusneuvottelut käytiin kuluvan vuoden tammikuussa. Neuvotteluissa sovittiin alan palkat ja työehdot tulevalle sopimuskaudelle.

Palkkoihin tehdään kahden prosentin korotus 1.5.2022 alkaen. Korotus koskee myös lisiä ja luottamushenkilöiden korvauksia.

Kaupan alan työehtosopimusneuvotteluissa sovittiin palkkaratkaisusta. Palkkoihin sovittiin yhteensä kahden prosentin korotus. Korotus koskee taulukkopalkkoja, henkilökohtaisia palkkoja, työaikalisiä ja luottamushenkilöiden korvauksia. Korotus tulee voimaan tulevana sunnuntaina 1.5.2022.

Toinen palkankorotuserä neuvotellaan 15.12.2022 mennessä. Kaupan alan työehtosopimusta noudatetaan yrityksessä, jonka toimialana on vähittäiskauppa, tukkukauppa, kaupan logistiikka, agentuuritoiminta, kioskikauppa, huolto- ja liikenneasematoiminta, kaupan palvelu- ja tukitoiminta tai konevuokraus. Kaupan työehtosopimuksen piirissä on noin 200 000 työntekijää.

Voit lukea lisää kaupan alan palkoista ja työehdoista täältä.

Katso tarkemmat yhteystiedot

PAMin toimistot
Helsinki-Uusimaa avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-16. Muut toimistot maanantaisin. Muina aikoina ajanvarauksella.

Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme