Liity

Liity jäseneksi tästä

• jos olet töissä yksityisellä palvelualalla, esim. vähittäiskaupassa, matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan palvelualalla, hiusalalla tai kiinteistöpalvelu- ja turvallisuusalalla

Liity opiskelijajäseneksi tästä

• jos opiskelet palvelualan ammattiin etkä käy töissä samaan aikaan

Voit liittyä myös:

Kun liityt, saat liittymislahjaksi Cityshoppari 2019 -mobiilikortin!

Kortilla saat jopa 1000 etua yli 400 yrityksestä ympäri Suomen ja säästät satoja euroja. Kortti toimii mobiilissa. Kun olet liittynyt ja saanut jäsennumerosi, voit käydä tilaamassa kortin täällä

Liityttyäsi saat vahvistuksena tekstiviestin PAMista. Liittymiskirje postitetaan sinulle n.kahden viikon kuluessa. Jäsenyys astuu voimaan ja pysyy voimassa liittymispäivästä lähtien, kun maksat jäsenmaksun heti liittymispäivästä alkaen säännöllisesti.

PAMin jäsenyys

PAMin ja työttömyyskassan jäsenenä sinulle kuuluvat:

• työehtosopimus (sis. paremmat työehdot ja palkat, jotka liitto neuvottelee puolestasi)
  • työpaikallasi luottamusmies, jolta saat tukea ja neuvoja ongelmissa
  • liiton työsuhde- ja jäsenneuvontapalvelut
  • oikeusapu ja lakimiehen palvelut, jos tarvitset niitä työsuhdeasioittesi hoidossa
  • ansiosidonnainen työttömyysturva, jos jäät työttömäksi.
  • materiaalia työehtojen valvontaan
  • upeat jäsenedut, joista saat satojen eurojen hyödyn, katso edut täältä

Kun olet PAMin jäsen, voit olla huoletta töissä
Pidämme huolen siitä, että sinua kohdellaan oikeudenmukaisesti, palkkasi maksetaan oikein ja työssäsi noudatetaan lakeja ja sopimuksia. PAMin jäsenenä saat apua, jos jokin on epäselvää tai vaivaa mieltä. Voit aina kysyä neuvoa työpaikan luottamusmieheltä tai PAMin palvelukanavista, jos et tiedä onko palkkasi oikein, millaisia työvuoroja sinun kuuluisi saada, onko sinulla oikeus lisätyötunteihin, miten ylityöt korvataan tai onko työsuhteesi päätetty oikeilla perusteilla. Jos työelämässäsi tulee isompia ongelmia, käytössäsi ovat myös PAMin oikeus- ja lakimiespalvelut.

PAM neuvoo jäseniään työsuhdeasioissa vuosittain n. 50 000 kertaa ja ratkaisee n. 1000 erimielisyystapausta. Suurin osa työpaikkojen erimielisyyksistä koskee sitä, että työntekijälle on maksettu liian vähän palkkaa.

Jäsenmaksu
PAMin jäsenmaksu on 1,5 % bruttopalkasta. Esim. 1000 €:n palkasta jäsenmaksu on 15 € ja 2000 €:n palkasta 30 €. Maksamastasi jäsenmaksusta saat osan takaisin verovähennyksenä. Jäsenmaksu hoituu helpoiten, kun valtuutat palkanlaskennan veloittamaan sen suoraan palkastasi. Opiskelijajäsenyys on täysin ilmainen, jos sinulla ei ole palkkatuloja eikä tyttömyyskassasta makseta päivärahaa.

Katso täältä, mitä kaikkea saat jäsenmaksulla!

Opiskeletko?

Opiskelijajäsenyys
Jos opiskelet palvelualan ammattiin, liity PAMin opiskelijajäseneksi. Jäsenyys on ilmainen! Opiskelijajäsenellä on lähes kaikki samat jäsenedut kuin normaalijäsenelläkin (ei oikeutta työsuhdeneuvontaan eikä oikeudellisiin palveluihin).

Jos opiskelet ja teet töitä palvelualalla
Jos työskentelet opintojen ohella, kannattaa sinun liittyä PAMin varsinaiseksi jäsenyydeksi ja maksaa jäsenmaksua palkkatuloistasi. Silloin kerrytät työssäoloehtoa, joka on edellytys ansiosidonnaiselle työttömyyskorvaukselle. Kun valmistut omalle alallesi, voit vaihtaa liittoa ja PAMin jäsenyyden aikana kerryttämäsi työssäoloehto seuraa mukana.

Mielessä kysymyksiä?

Älä epäröi ottaa yhteyttä, jos jokin mietityttää liittymisessä, jäseneduissa tai jäsenmaksuissa. Autamme sinua mielellämme. Lähetä viesti täällä tai soita 030 100 600.