Framsida » Medlemskap » Medlemsförmåner » Tjänster för arbetslösa

PAM erbjuder ett flertal tjänster även för arbetslösa

Är du arbetslös? Tillsammans med sina samarbetspartner erbjuder PAM olika slags tjänster för arbetslösa medlemmar. Utbilda dig, läs mer om karriärträning eller ansök om en förmånlig subventionerad semester.

Servicebranschernas arbetslöshetskassa

Servicebranschernas arbetslöshetskassa hanterar utkomstskyddet för våra medlemmar. Som medlem i PAM har du rätt till inkomstrelaterad dagpenning som baserar sig på din lönenivå.

PAM:s jobbsida

På PAM:s skräddarsydda jobbsida hittar du smidigt alla lediga tjänster inom PAM:s branscher. Innehållet på PAM:s jobbsida skapas av Duunitori. Innehållet uppdateras automatiskt via Duunitoris sökmotor för lediga tjänster.

PAM:s karriärträning för arbetssökande

Visste du att PAM även erbjuder arbetslösa medlemmar individuellt stöd för att söka jobb och hitta sin egen karriärväg i arbetslivet? Träningen hjälper dig att identifiera dina kompetenser, och du får stöd i arbetssökandet eller kartläggningen av utbildningsmöjligheter. Du kan även delta i arbetsintervjuträning med hjälp av en simulator.

PAM erbjuder kortutbildningar för arbetslösa

PAM stödjer arbetslösa medlemmar genom att erbjuda kortutbildningar. En arbetslös medlem i PAM kan delta i en kortutbildning per år bekostad av PAM. Utbudet består bland annat av utbildning för hygienpass och arbetssäkerhetskort och första hjälpen-utbildning.

Subventionerade semestrar till förmånliga priser för arbetslösa

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys rf PHT och Hyvinvointilomat rf anordnar subventionerade semestrar som även kan sökas av arbetslösa. Semestrarna är extra förmånliga för arbetslösa.Semestrarna stöds av social- och hälsoministeriet med hjälp av spelvinster på Veikkaus.

Semestrar som subventioneras av PHT rf

PHT rf erbjuder välmåenderesor till tio olika resmål runt om i Finland både för familjer och arbetslösa. Arbetslösa betalar endast halva priset för semestrarna. Mer information om PHT rf:s semestrar och hur man söker till en välmåenderesa finns på PHT rf:s webbplats

Hyvinvointilomat rf:s subventionerade semestrar för arbetslösa

Du kan även söka till Hyvinvointilomat rf:s subventionerade semestrar för arbetslösa. PAM betalar egenfinansieringsdelen på 50 € i efterhand för arbetslösa medlemmar. Skicka en kopia av kvittot på den betalda egenfinansieringsdelen, dina kontaktuppgifter och medlemsnummer via e-post till viestinta@pam.fi

Visa tillgängliga resmål och semestrar

Tatsis stödverksamhet

Tatsi rf, föreningen för arbetslösa fackliga medlemmar är en intresse- och serviceorganisation för arbetslösa. Tatsi genomför påverkansarbete i arbetslöshetsfrågor och anordnar stödtjänster, utbildning och sammankomster för samtal och kamratstöd för personer som befinner sig utanför arbetslivet. Tatsi erbjuder även tips och hjälp vid arbetssökning och öppna gemensamma arbets- och mötesplatser i Borgå och Tusby.

Läs mer om Tatsis verksamhet och delta!

Har du kontrollerat dina möjligheter att delta i AN-tjänster?

Du kan få hjälp och stöd i ditt arbetssökande från din lokala AN-byrå. Kontakta din lokala AN-byrå och se om du kan ta del av lokala tjänster och delta i pågående arbetskraftspolitiska projekt.

På den lokala AN-byråns webbplats finns information om aktuella frågor och händelser i ditt område.

Last updated: 22.06.2023