Kaupan ala

PAMilla on eniten jäseniä kaupan alalta. PAM neuvottelee työnantajien Kaupan liiton kanssa Kaupan alan työehtosopimuksen. Sitä noudatetaan yrityksissä, joiden toimialana on vähittäiskauppa, tukkukauppa, agentuuritoiminta, kioskikauppa, huolto- ja liikenneasematoiminta, kaupan palvelu- ja tukitoiminta tai konevuokraus. Sopimus koskee työaikalain alaisia työntekijöitä,

Työntekijöiden työ- ja palkkaehdot muodostuvat työlakien, työehtosopimuksen ja henkilökohtaisen työsopimuksen perusteella. Työehtosopimuksessa määritellään vähimmäisehdot, mm. palkoista, työajoista, sairausaikaan liittyvistä asioista, vuosiloman antamisesta, lomapalkasta ja -rahasta. Kun PAM ja Kaupan liitto neuvottelevat ne, niissä on otettu huomioon kaupan alan ominaispiirteet.

PAM neuvoo kaupan alalla olevia jäseniään kaupan työehtojen ja työelämän kiemuroissa.
Liity PAMin jäseneksi, jos olet töissä kaupan alalla!

Löydät lisää tietoja kaupan alan työstä ja työehdoista muun muassa oikealta avautuvasta hakemistosta.

Katso tarkemmat yhteystiedot

Huom! Puhelinpalvelut ajalla 26.9.–28.10.
ma, ke ja pe klo 10–14.

PAMin toimistot
Helsinki-Uusimaa avoinna ma-ti ja to-pe klo 9-16. Muut toimistot maanantaisin. Muina aikoina ajanvarauksella.

Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme